شناسهٔ خبر: 68298138 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

اظهار نظر جالب قهرمان المپیک پس از ۱۱ مدال کشتی‌گیران ژاپنی در پاریس/ هیگوچی: همچنان باید یاد بگیریم!

ری هیگوچی، قهرمان المپیک پاریس در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد، با برخی اظهار نظر‌ها دوباره در کانون توجه قرار گرفت.

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، ری هیگوچی دوباره در کانون توجه قرار گرفت؛ این کشتی گیر ۲۸ ساله ژاپنی از زمانی که اسپنسر لی، قهرمان کشتی پان آمریکا را در فینال وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد شکست داد، محبوبیت خود را افزایش داد. پیش از آن، هیگوچی در المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز بر سکوی مدال نقره المپیک ایستاد و در پاریس ۲۰۲۴ مدال طلا را به دست آورد.

با این حال، این بار هیگوچی به دلیل اظهار نظر خود در توییتی، در کانون توجه قرار گرفته است. او با ارزیابی نافذ خود از منظره کشتی ژاپن، بمب حقیقت را پرتاب کرد. هیگوچی با بیان نظرات خود در این شبکه اجتماعی نوشت: ژاپن هنوز چیز‌های زیادی برای یادگیری دارد، به خصوص از ایالات متحده آمریکا، داغستان و ایران، ما می‌توانیم بیشترین آموخته‌ها را جذب کنیم. حداقل من این کار را می‌کنم.

هیگوچی اخیراً در مورد دامنه رشد کشتی ژاپن صحبت کرده است. با وجود اینکه این کشور با ۱۱ مدال (فقط در کشتی)، مقام سوم را در مجموع مدال‌های المپیک پاریس به دست آورد، هیگوچی همچنان معتقد است که ژاپن می‌تواند دستاورد‌های بیشتری کسب کند. توییت هیگوچی ادامه برداشت اخیر او از نحوه ارائه و بازاریابی کشتی در کشورش است. قهرمان سابق کشتی جهان می‌خواهد از مدال‌ها و محبوبیت آن‌ها برای پیشبرد بازی در میان توده‌های ژاپنی استفاده کند.

هدف این است که این ورزش برای عموم قابل دسترس‌تر و در نهایت باعث افزایش محبوبیت آن و ایجاد زیرساخت‌های بهتر شود. هیگوچی برای بیان افکار خود در شبکه اجتماعی X نوشت: «با ۱۱ مدال، از جمله ۸ مدال طلا، این بر عهده فدراسیون کشتی است تا از این‌ها نهایت استفاده را ببرد. برای دسترسی بیشتر عموم مردم به این ورزش، فکر می‌کنم اولین قدم برای افزایش تعداد طرفداران و شرکت‌کنندگان جدید ارائه توضیحات ساده قوانین، دیدنی‌تر کردن صدا و نور مانند مسابقات برون مرزی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها و نیز مشارکت در تبلیغات و روابط عمومی خواهد بود. 

فراخوان طلایی هیگوچی به اقدام برای ارتقای کشتی ژاپنی شامل یادگیری از کشور‌های دیگر با استعداد‌های گسترده کشتی و زیرساخت‌های قوی نیز بود. هیگوچی مقایسه‌ای با ایالات متحده آمریکا، ایران و داغستان برای الهام بخشیدن به همان سطح برتری در ژاپن انجام می‌دهد.

ژاپن در المپیک پاریس عملکرد استثنایی در کشتی داشت. کشتی‌گیران زن آن با عملکرد خارق العاده خود جهان را مسحور کردند و هر شش نفر یک مدال به خانه بردند. با این حال، هیگوچی می‌خواهد کشورش از قدرت‌های کشتی مانند ایالات متحده و ایران درس بگیرد و به منطقه آسایش خود عقب‌نشینی نکند. اتفاقاً ایران در مسابقات کشتی فرنگی المپیک پاریس قهرمان شد. کشتی‌گیران ایران با کسب ۱۱ مدال شامل ۲ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز، ایران را به عنوان قدرت برتر در عرصه کشتی جهان تثبیت کردند.

در همین حال، ایالات متحده یک شوک واقعی از ری هیگوچی ژاپنی دریافت کرد که او کشتی‌گیر ستاره آن‌ها اسپنسر لی را شکست داد. با وجود اختلال شدید در وزن ۵۷ کیلوگرم، آمریکا موفق شد در المپیک پاریس ۷ مدال در کشتی کسب کند. داغستان نیز با کسب مدال خیره‌کننده بر رقابت‌ها مسلط شد. کشتی‌گیران داغستانی که با پرچم‌های مختلف رقابت می‌کردند، در مجموع شش مدال؛ سه مدال طلا، یک مدال نقره و دو مدال برنز در المپیک پاریس به دست آوردند. شاهکار خارق‌العاده آن‌ها ری هیگوچی را نیز مسحور خود کرد. وقتی کاربری از او پرسید که آیا با کشتی‌گیران داغستانی تمرین کرده است یا خیر، اعجوبه ژاپنی با صراحت پاسخ داد: "بله، حدود پنج سال پیش" و همچنین تعدادی عکس از تمریناتشان را پیوست کرد.

ری هیگوچی در تلاش است تا به تنهایی چشم‌انداز کشتی ژاپن را به جایگاه بی‌سابقه‌ای برساند. هیگوچی در تقابل با کشور‌هایی مانند ایالات متحده و ایران، برای ادامه برتری و جلوگیری از رضایت در تیم کشتی ژاپن تلاش می‌کند.

نظر شما