شناسهٔ خبر: 68297724 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

ترامپ: کامالا هریس ضد پلیس است

دونالد ترامپ رقیب دموکرات خود را وابسته به «چپ مارکسیست» خوانده و گفت ایالات متحده گرفتار موجی جرایم خشونت آمیز شده است.

صاحب‌خبر -

«دونالد ترامپ»، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات در یک سخنرانی خطاب به جمعی از ماموران پلیس آمریکا در میشیگان گفت، ایالات متحده گرفتار موج جرایم خشونت آمیزی که مقصرش اعضای جنبش «جان سیاهپوستان مهم است» و مهاجرانی که از مرز مکزیک عبور می‌کنند، شده است و در صورت رسیدن دوباره به ریاست جمهوری آمریکا از ماموران پلیس در برابر پاسخگو کردن آنها در محاکم قضایی حمایت خواهد کرد.

به نوشته روزنامه «گاردین»، رئیس جمهور سابق آمریکا در سخنرانی خود رقیب دموکراتش «کامالا هریس» را کسی خواند که به گفته او در رده «دادستان‌های منطقه‌ای مارکسیست» بوده و در زمان خدمتش در مقام دادستان منطقه‌ای سان فرانسیسکو در دهه ۲۰۰۰ رویکردی ضد پلیس و حامی مجرمین داشته و از مقصران بحران فعلی افزایش جرایم خشونت آمیز در آمریکا است.

نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه آمریکا همچنین با انتقاد از پرونده‌های قضایی متعددی که علیه او به اجرا در آمده از جمله پرونده محاکمه او از بابت تقلب در نیویورک گفت: «آنها کسانی مثل من را تحت پیگرد قرار می‌دهند اما کسانی که مردم را می‌کشند تعقیب نمی‌کنند.»

ترامپ در شهر «هوول» ایالت میشیگان، جایی که ماه گذشته میلادی شاهد تظاهرات گروهی از تظاهرکنندگان حامی برتری نژاد سفیدپوست با شعار «ما عاشق هیتلر هستیم، ما عاشق ترامپ هستیم» و «جان سفیدپوستان مهم است» این سخنرانی را انجام داده و درباره وخامت وضعیت امنیتی در آمریکا گفت: «واقعا جنون آمیز است که شما نمی‌توانید از خیابان عبور کنید تا یک قرص نان بگیرید. یا به شما شلیک می‌کنند یا خفتتان می‌کنند یا به شما تجاوز می‌کنند و یا هر جرم دیگری که ممکن است رخ دهد.»

به گفته ترامپ موج گسترش جرایم خشونت آمیز در ایالات متحده زمانی که جو بایدن دولتش را به همراه کامالا هریس شروع کرد بالا گرفت.

ترامپ با توصیف کامالا هریس به عنوان فردی مارکسیست و کمونیست درباره او گفت: «از وقتی که "رفیق کامالا هریس" سمتش را شروع کرد آمارهای دولت درباره جرم‌ و جنایت نشان می‌دهند که او ناظر بر افزایش ۴۳ درصدی جرایم خشونت آمیز بوده است. همه اینها جزو آمار و ارقام دولت هستند.»

این در حالی است که روزنامه گاردین نوشت که آمارهای رسمی نشان داده‌اند آمار جرایم خشونت آمیز در ایالات متحده تقریبا در پایین‌ترین میزان خود در ۵۰ سال اخیر قرار دارد.

رئیس جمهور سابق آمریکا وعده داد تا «دادستانهای منطقه‌ای مارکسیست که از اعمال قانون سرباز زده و زندگی ماموران پلیس را به خاطر انجام شغلشان از بین بردند، سرکوب کند.»

او اظهار کرد: «در چهار سال گذشته چپ‌های مارکسیست جنگ شرورانه‌ای علیه نهادهای ضابط قانون در کشور ما به راه انداخته‌اند. آنها منزلت و روح و زندگی را از برخی از این ماموران پلیس گرفتند به همین دلیل شاهد هستید که وضعیت جرایم در کشور ما از کنترل خارج شده است. پلیس به خاطر قوانین کشور ما دچار دشواری فراوان است. ما قصد داریم از این دشواری خلاص شویم چون پلیس ما نباید در سختی قرار بگیرد. ما قرار است مصونیت‌ها را تضمین کنیم.»

ترامپ در ادامه صحبت‌هایش درباره رقیب دموکراتش اظهار کرد: «او مکررا از قطع بودجه پلیس حمایت کرده است. اگر او فرصت پیدا می‌کرد هر کاری که می‌توانست انجام می‌داد تا بودجه پلیس را قطع کند چون در روح و قلب خود به این کار معتقد است و ما نمی‌توانیم چنین رئیس جمهوری داشته باشیم.»

کامالا هریس در سال ۲۰۲۰ بعد از قتل جورج فلوید، مرد سیاهپوست غیرمسلح به دست پلیس آمریکا در شهر مینیاپولیس و گسترش جنبش «جان سیاهپوستان مهم است» از جنبشی تحت عنوان «بودجه پلیس را قطع کنید» حمایت کرد.

به گفته ترامپ، کامالا هریس به علت مواضعش در زمان دادستانی او در یک دهه قبل در گسترش جرم دزدی از فروشگاه‌ها نقش داشته است.

این نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه گفت: «او این مفهوم را ایجاد کرد که تا سطح ۹۵۰ دلار و کمتر از آن شما تحت پیگرد قرار نخواهید گرفت. پس از آن افرادی با ماشین حساب راهی فروشگاه‌ها شده تا رقم دزدی خود را حساب کنند!»

او ادامه داد: «آنها می خواستند با ماشین حساب محاسبه کنند که حجم دزدی‌های آنها از ۹۵۰ دلار بالاتر نرود اما همین هم مهم نبود چون آنها حتی در صورت دزدی بالاتر از این رقم هم تحت پیگرد قرار نمی‌گرفتند.»

رئیس جمهور سابق آمریکا درباره نقش مهاجران غیرقانونی گذر کرده از مرکز مکزیک در افزایش جرم و جنایات در آمریکا اظهار کرد: «هم‌اکنون مجرمانی از سراسر جهان دارند به داخل کشور ما می‌ریزند.»

نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه درباره پرونده محاکمه خود از بابت اتهام پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های مستهجن نیز گفت: «ما در نیویورک عدالتی به دست نمی‌آوریم.»

ترامپ که محاکمات دیگری بابت چند اتهام دیگر شامل تلاش برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰،‌ حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ اوباش طرفدارش به کنگره و مدیریت اسناد طبقه بندی شده دارد، اظهار کرد: «هر وقت من از روی یک ایالت پرواز می‌کنم آنها یک کیفرخواست ارائه می‌کنند. من حتی از آل کاپون هم بیشتر کیفرخواست دریافت کرده‌ام!»/ایسنا

برچسب‌ها:

نظر شما