شناسهٔ خبر: 68297565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ایمن‌سازی ۲۰ نقطه حادثه‌خیز استان مرکزی

استاندار مرکزی از ایمن‌سازی ۲۰ نقطه حادثه‌خیز استان مرکزی خبر داد و گفت: ۳۷ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده که ۲۰ نقطه حادثه‌خیر رفع و ۱۷ نقطه دیگر باقی مانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه رؤسای پلیس راه و راهور نیروی انتظامی استان مرکزی گفت: حجم عملیات عمرانی در دو سال دولت سیزدهم قابل توجه بود به طوری که در سال 1401 و 1402 نیز 10 هزار و 600 میلیارد تومان بودجه عمرانی در استان هزینه شد. 

وی با بیان اینکه رونق اقتصادی کشور ناشی از شتاب در طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی است، افزود: سال 95 تا 1400 تنها 3 هزار و 245 میلیارد تومان در حوزه عمرانی هزینه شد، این در حالی است که در دولت سیزدهم بودجه عمرانی 10 برابر شد؛ اگر به روال گذشته کار انجام می‌دشد زمان افتتاح پروژه‌هایی که شاهد بهره‌برداری آنها بودیم در سال 1430 تا 1440 رقم می‌خورد. 

استاندار مرکزی با بیان اینکه نقش پلیس در نهضت اتمام طرح‌های نیمه‌تمام و‌ ناتمام بی‌نظیر است، تصریح کرد: انتقال برق به بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) با کار شبانه‌روزی ظرف مدت 48 ساعت انجام و ‌9 کیلومتر کابل‌کشی شد که در این زمینه پلیس حوزه امنیتی و ترافیکی را عهده دار بود و به نوعی 60 پلیس حضور داشتند.  

مخلص‌الائمه بیان کرد: استان مرکزی روند نزولی در حوزه ترافیک ‌و‌ کاهش تصادفات درون شهری و برون شهری داشته است که این امر نشان می‌دهد تعامل خوبی بین دستگاه‌های اجرایی، دستگاه‌های امدادی، دستگاهای عمومی، شهرداری، پلیس و مردم شکل گرفته است. 

وی با بیان اینکه استان مرکزی به دلیل قرار گرفتن در شرایط جغرافیایی رتبه دوم و سوم تردد را در کل سال به خود اختصاص داده است، گفت: استان مرکزی در ایام اربعین معین شهر مهران است و حجم تردد از استان مرکزی در این ایام افزایش یافته است، حدود 30 موکب در استان مرکزی به زائران حسینی خدمات رسانی می‌کنند، این در حالی است که هیچ استانی این تعداد موکب ندارد و جزو معدود شهرستان‌هایی هستیم که در کاظمین و ‌نجف موکب دارد. 

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه جاماندگان اربعین در استان مرکزی عنوان کرد: آئین جاماندگان اربعین حسینی نیز در روز اربعین از مسیر اراک به سمت امامزاده محمد عابد برگزار می‌شود که برآوردشده حدود 400 تا 500 هزار نفر در این آئین شرکت کنند.

مخلص‌الائمه با اشاره به کاهش تصادفات در استان مرکزی گفت: امسال در پنج ماهه نخست، تصادفات برون شهری 9 درصد و تصادفات درون شهری 13 درصد کاهش داشته است که جای تقدیر دارد، متوسط سرعت رانندگی در استان مرکزی از متوسط کشوری بیشتر است و باید در زمینه فرهنگ‌سازی این موضوع کار بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان در راستای کاهش تصادفات خاطرنشان کرد: 1300 کیلومتر روکش آسفالت جاده‌ای اصلی و فرعی در دولت سیزدهم انجام شد، 17 تفاطع غیر همسطح افتتاح شد و 37 نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده که 20 نقطه حادثه‌خیز رفع و 17 نقطه حادثه‌خیز باقی مانده است. 

انتهای پیام/711/

نظر شما