شناسهٔ خبر: 68297492 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در نامه ای به روسای دانشگاه ها تاکید شد؛

دستور وزیر علوم به روسای دانشگاه‌ها درباره فرصت مطالعاتی اساتید

زهرا سیفی

وزیر علوم در نامه ای به روسای دانشگاه ها تاکید کرد ضروری است فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت در دو بند ۱۲ و ۱۴ در آیین نامه استخدامی لحاظ و در هیات امنای دانشگاه مصوب شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نامه ای به روسای دانشگاهها پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی اعلام کرد: آیین نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی در جامعه و صنعت در راستای توسعه و تقویت ارتباط دانشگاهها و موسسات پژوهشی با جامعه و صنعت در مورخ ۱۳۹۷٫۰۷٫۱۰ در وزارت علوم تحقیقات و فناوری مصوب شد.

این موضوع با تایید و تاکید مقام معظم رهبری نیز در دیدار جمعی از استادان نخبگان و پژوهشگران در سال ۱۳۹۷ همراه بوده است.

همچنین این موضوع در مصوبات شورای معاونین مورخ ۱٤۰۲٫۱۱٫۲۸ به شرح ذیل آمده است:

با توجه به اهمیت فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت و تاکید و تایید مقام معظم رهبری در این مورد لازم است در آیین نامه استخدامی و ارتقا این برنامه همچون گذشته به صورت اجباری و گلوگاهی لحاظ شود.

با عنایت به مطالب فوق و با توجه به ضرورت اجرای فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت ضروری است بندهای ذیل کما فی السابق در ماده ۱۲ و ۱۴ آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی لحاظ و در هیات های امناء دانشگاهها و موسسات پژوهشی مصوب شود.

ماده ۱۲

د -گذراندن یک دوره شش ماهه تمام وقت و یا یکساله نیمه وقت فرصت مطالعاتی در صنعت و یا جامعه حسب ضوابط مربوطه (این بند صرفا برای اعضایی که تاریخ شروع دوره پیمانی آنان از ابتدای سال ۱۳۹۸ وبعد از آن می باشد الزامی است).

ماده ۱۴

د -گذراندن یک دوره سه ماهه تمام وقت و یا شش ماه نیمه وقت فرصت مطالعاتی در صنعت و یا جامعه حسب ضوابط مربوطه(این بند صرفا برای اعضایی که تاریخ شروع رسمی آزمایشی آنان از ابتدای سال۱۳۹۸ و بعد از آن می باشد، الزامی است).

دستور وزیر علوم به روسای دانشگاه‌ها درباره فرصت مطالعاتی اساتید

نظر شما