شناسهٔ خبر: 68296674 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

مهاجرت ورزشکاران در شأن کشور ما نیست؛ ورزش کشور دچار معضل سیاست‌­زدگی است

«عدم وجود توازن برنامه بین ورزش و جوانان، عدم بررسی مشکلات جوانان، ابهام در نظام باشگاه داری، تلاش برای اشتغال در حوزه ورزش، عدم تحقق ظرفیت‌های ورزشی و سیاست زدگی ورزش از جمله مشکلات بارز در وزارتخانه ورزش و جوانان است. افزایش سن ازدواج، نبود اشتغال مناسب، افزایش بیماری‌ها و ... از مشکلات وزارتخانه ورزش و جوانان است که بدون دخالت دولت حل نشدنی هستند.»

صاحب‌خبر -

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس گفت: مهاجرت ورزشکاران درشان کشور ما نیست، ناپایداری و استمرار در ورزش قهرمانی، عدم اشتغال قهرمانان ورزشی در رشته المپیک‌ها و پارالمپیک‌ها و… از دیگر مسائل حوزه ورزش است.

به گزارش ایلنا، صدیف بدری در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه، ۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت: مواردی را باید در وزارتخانه ورزش و جوانان مورد توجه قرار دهیم که به اختصار به بخشی از آن‌ها اشاره می‌کنم، با توجه به سوابق کاری دنیامالی در حوزه ورزش باید ایشان با توانمندی و قدرت بیشتری در این خصوص ورود پیدا کنند، دیپلماسی ورزشی و چالش‌هایی که در حوزه ورزش وجود دارد باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز فقر حرکتی، نبود آمایش سرزمینی در حوزه ورزش، جزیره‌ای عمل کردن دستگاه ها، نبود نظام باشگاه داری در حوزه ورزش و جوانان به وضوح دیده می‌شود و راهکارهایی همچون ساماندهی، تسهیل در تملک دارایی، مطالبه درآمدهای ورزشی که متاسفانه دولت‌ها آن را جزو درآمدهای هزینه‌های جاری خود محسوب کرده وجود دارد که مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی در ادامه خطاب به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، یادآور شد: جناب آقای دنیامالی باید ارتباط مناسب بین دستگاه‌های مختلف دینی، ورزشی و سایر دستگاه‌ها ایجاد شود تا بتوانید ورزش را به صورت جد سر و سامان دهید. ابرچالش‌هایی همانند افزایش بیماری‌ها ناشی از فقر حرکتی، کم تحرکی که موجب مرگ بسیاری از هموطنان می‌شود در اولویت‌های برنامه‌های شما قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم افزود: مطابق اصل ۳ قانون اساسی دسترسی به امکانات ورزشی باید برای همگان ممکن شود و بسیاری از این اماکن ورزشی به صورت رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد ما حتی در استان‌های کم برخوردار شاهد گران شدن ورزش در حوزه‌های مختلف هستیم.

بدری در ادامه تاکید کرد: تکمیل باشگاه‌های ورزشی با سرانه‌هایی که اختصاص داده می‌شود ممکن نیست، اعتبارات ورزشی را به صورت عادلانه باید اختصاص داد، متاسفانه تاکنون این مهم ممکن نبوده است، امروز ۲ باشگاه معروف از امکانات دولتی و خصولتی استفاده می‌کنند اما در استان‌های محروم حتی یک باشگاه هم وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با انتقاد از نخبگان ورزشی اظهار داشت: مهاجرت ورزشکاران درشان کشور ما نیست، ناپایداری و استمرار در ورزش قهرمانی، عدم اشتغال قهرمانان ورزشی در رشته المپیک‌ها و پارالمپیک‌ها و… از دیگر مسائل حوزه ورزش است.

وی در ادامه تاکید کرد: مسئله توانی و فساد در ورزش تبدیل به یک دغدغه شده است، ورزش را از آسیب‌های سیاسی دور کنید، ایجاد رقابت سالم از اولویت‌های برنامه شما باشد، مسئولیت اشتغال جوانان ورزشکار را هیچ دستگاه و وزارتخانه‌ای نمی‌پذیرد. مگر امروز وزارتخانه ورزش و جوانان نباید در این خصوص پاسخگو باشد؟ متاسفانه امروز ورزش کشور با معضلات و محدودیت‌های مختلفی روبرو است.

وی در پایان با اشاره به مشکلات جوانان در کشور، اظهار داشت: افزایش سن ازدواج، نبود اشتغال مناسب، افزایش بیماری‌ها و… از مشکلات وزارتخانه ورزش و جوانان است که بدون دخالت دولت حل نشدنی هستند. عدم وجود توازن برنامه بین ورزش و جوانان، عدم بررسی مشکلات جوانان، ابهام در نظام باشگاه داری، تلاش برای اشتغال در حوزه ورزش، عدم تحقق ظرفیت‌های ورزشی و سیاست زدگی ورزش از جمله مشکلات بارز در وزارتخانه ورزش و جوانان است.

نظر شما