شناسهٔ خبر: 68296458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی مازندران:

خانواده‌ها به پايگاه هاي سنجش بينايي مراجعه کنند

صاحب‌خبر -
خانواده‌ها به پايگاه هاي سنجش بينايي مراجعه کنند
خبرگزاری آریا- مدیرکل بهزیستی مازندران :برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال در سال جاری در 800 پایگاه غیردائم و 96 پایگاه دائم در سراسر استان انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگارآریادرسای، روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ مدیرکل بهزیستی استان تنبلی چشم یا آمبلیوپی را دومین علت کاهش بینایی در کودکان برشمرد و گفت: آمبلیوپی، کاهش دید یک طرفه و گاهی دو طرفه است که حتی با اصلاح عیب انکساری و رفع مشکلات ساختمانی چشم، برطرف نشده و ادامه می یابد و اگر به موقع تشخیص و یا درمان نشود فرد را از یک یا هر دو چشم کم بینا و یا نابینا خواهد کرد .

بریمانی سن طلایی برای تشخیص و درمان تنبلی چشم را قبل از پنج سالگی عنوان و خاطر نشان کرد: اگر والدین این دوره طلایی را از دست بدهند و درمان تنبلی چشم به تعویق افتد احتمال بدست آوردن بینایی کامل کمتر می شود

مدیرکل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه در سال گذشته بیش از 96 هزار کودک، غربالگری سطح اول بینایی شدند، گفت: از این تعداد 3 هزار و 744 کودک به بینایی سنج (مرحله دوم غربالگری) ارجاع و نهایتا هزارو 820 کودک برای اقدامات درمانی با پرداخت کمک هزینه توسط بهزیستی استان به چشم پزشک معرفی شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری بینایی در استان مازندران برای کاهش تنبلی چشم در کودکان گروه هدف اظهار کرد: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 سال در سال جاری در 800 پایگاه غیردائم و 96 پایگاه دائم در سراسر استان انجام می‌شود.

گفتنی است: برنامه غربالگری تنبلی چشم از اردیبهشت ماه بصورت کشوری آغاز شد و والدینی که دارای فرزندان 3 تا 6 سال هستند می توانند برای غربالگری تنبلی چشم کودکان خود با در دست داشتن شناسنامه به پایگاه های سنجش بینایی در شهرستان محل سکونت خود مراجعه نموده و از بروز نابینایی و کم بینایی فرزندان خود پیشگیری نمایند.

نظر شما