شناسهٔ خبر: 68295770 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس محیط زیست اراک خبر داد؛

مرمت و بازسازی آبشخورهای منطقه ازنا در پارک ملی هفتاد قله

اراک- رییس اداره حفاظت محیط زیست اراک از ترمیم و مرمت آبشخورهای منطقه ازنا در پارک ملی هفتاد قله به منظور تامین سلامت و آب شرب حیات وحش خبر داد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید میراکبری اظهار کرد: آبشخورهای منطقه ازنا در پارک هفتاد قله برای جلوگیری از هدر رفت آب مرمت و تعمیر شد و آبرسانی به این آبشخورها از طریق لوله از آب چشمه‌های موجود در منطقه تأمین می‌شود.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح تأمین، نگهداری و اطمینان از پایداری منابع آبی به‌عنوان اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین نیاز زیستی حیات وحش در اقلیم‌های منطقه بوده، تا در شرایط خشکسالی و گرمای سوزان و طولانی مدت تابستان مشکلی برای حیات وحش متنوع و ارزشمند این عرصه‌ها ایجاد نشود.

میراکبری بیان کرد: اگر منابع آبی پایداری برای حیات وحش تأمین نکنیم برای تأمین آب مجبور به مهاجرت می‌شوند که این مهاجرت اجباری تهدیدی جدی برای جانشان محسوب می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اراک افزود: پارک ملی هفتاد قله از بهترین زیستگاه‌ها و پناهگاه‌های حیات‌وحش در سطح کشور محسوب می‌شود.و به منظور تأمین آب شرب حیات وحش روزانه در این منطقه نیاز به حدود ۲۰ هزار لیتر آب است.

گفتنی است هفتاد قله اراک با وسعت حدود ۹۷ هزار هکتار از قدیمی‌ترین مناطق حفاظت شده کشور بوده که با تنوع زیستی بالا به‌عنوان شاخص مناطق تحت پوشش استان مرکزی به شمار می‌رود.

نظر شما