شناسهٔ خبر: 68294980 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دنیامالی در جلسه رای اعتماد خود در مجلس؛

برنامه تدوین شده وزارت ورزش و جوانان بر اساس گام دوم انقلاب است

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت چهاردهم گفت: برنامه تدوین شده وزارت ورزش و جوانان بر اساس گام دوم انقلاب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان دولت چهاردهم در دفاع از برنامه‌های پیشنهادی خود در مجلس، گفت: از اعتماد ریاست محترم جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به بنده به عنوان خدمتگزار ملت در حوزه ورزش و جوانان قدردانی می‌نمایم. همچنین
با بهره‌گیری از جامعه دانشگاهی، اساتید ورزشی کشور و تجارب وسیع نقشه مدیریت ورزش و جوانان را در قالب کلیات برنامه تقدیم نمایندگان محترم گردید.

وی افزود: در کمیسیون‌های مختلف ونیز در طی دو جلسه در کمیسیون محترم فرهنگی به تشریح برنامه‌های حوزه ورزش و جوانان پرداخته شد. ضمن آنکه از رویکرد عالمانه شما نمایندگان محترم در امور ورزش و جوانان سپاسگزاری می‌نمایم.

دنیا مالی تاکید کرد: برنامه تدوین شده با توجه به منویات و رهنمودها و سیاست‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای، سیاست و برنامه‌های ریاست محترم جمهوری و نیز بر مبنای ظرفیت‌های قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، قانون برنامه هفتم پیشرفت و قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه و قانون اختیارات وظایف مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر قوانین مربوط به ورزش جوانان تهیه شده است.

دنیا مالی در ادامه تصریح کرد: توفیق خدمت اینجانب در سنگرهای مختلف، در حوزه فنی عمرانی در مسئولیت سازمان بنادر، معاون فنی راه آهن، معاونت عمرانی شهرداری تهران، حوزه تقنینی در شورای اسلامی شهر تهران، افتخار دو دوره حضور در مجلس شورای اسلامی و به طور ویژه در حوزه مدیریت ورزشی نیز در مسئولیت ریاست فدراسیون قایقرانی کشور، حضور مؤثر در هیأت رئیسه فدراسیون جهانی، نایب رئیسی کنفدراسیون فدراسیون قایقرانی آسیا، هیأت رئیسه فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای باعث شده است که به لطف خداوند به شناختی مناسب نسبت به امور مدیریت و برنامه‌ریزی و مسائل محوری حوزه ورزش و جوانان دست یابم.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تاکید کرد: اینجانب با بررسی نظام مسائل جوانان و ورزش کشور که در برنامه ارائه شده پیش روی شما نمایندگان قرار دارد، معتقدم در این حوزه مهم با چالش‌های متعددی مواجه هستیم، که ایمان دارم با همراهی و تعامل دولت و مجلس می‌توانیم امکان رفع این چالش‌ها و تبدیل آن به فرصت‌ها و رضایتمندی مردم شریف ایران به ویژه جوانان عزیز و جامعه ورزش کشور را فراهم آورد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی اینجانب برای مدیریت حوزه ورزش، توجه به راهبرد رهبر معظم انقلاب مبنی بر «ورزش قوی، ایران قوی» می‌باشد. به همین لحاظ ضمن برشمردن مسائل جوانان و ورزش کشور برای چالش‌های ورزش، سیاست‌ها و راهبردهای مناسب ارائه خواهم کرد. همچنین با تکیه بر این فرموده رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم که، مسئله جوانان یک مسئله حقیقتاً ملی است و با عنایت به تعبیر تاریخی ایشان در خصوص جوانان که، این قشر فعال و آینده‌ساز کشور عطیه الهی برای نظام برای دلسوزان نظام می‌دانند؛ عرایض خود را با محوریت جوانان ادامه می‌دهم.

دنیا مالی بیان کرد: نمایندگان محترم توفیق این انقلاب مرهون اهتمام امام راحل به جوانان بود و من معتقدم توفیق کشور در جنگ تحمیلی هم مرهون اعتماد نظام به فرماندهان جوانی بود که با ایمان و همت مثال‌زدنی ایشان ناممکن‌ها را ممکن ساختند و از همان زمان نشان دادند که «ما می‌توانیم» نه تنها یک میثاق ملی بلکه یک حقیقت همیشه زنده در اراده همه جوانان این مرز و بوم است؛ به شرط آنکه به جوانان اعتماد کنیم تا آنها با خلاقیت و نیروی جوانی‌شان راه‌های جدید و متفاوتی را برای عبور از مشکلات و چالش‌ها پیشنهاد کنند.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: این مهم اعتقاد راسخ بنده است و بر این باورم که وزارت ورزش جوانان به عنوان نهادی فرابخشی در موضوع ساماندهی امور جوانان، مسئول ایجاد امید در جوانان است و باید به مسئولیت محوری خود که همانا هماهنگ سازی و ایجاد هم افزایی حداکثری میان دستگاه‌های متولی امور جوانان است به خوبی عمل کند.

وی‌افزود: از این رو اعتقاد دارم خدمت رسانی مطلوب به نوجوانان و جوانان در این دوران طلایی نباید در راهروی شوراهای اداری گرفتار شود. این امر و اراده راسخ وزارت ورزش و جوانان در پیگیری مجدانه مطالبات جوانان محقق خواهد شد.

دنیا مالی خطاب به نمایندگان مجلس عنوان کرد: نمایندگان محترم استحضار دارند که خانواده رکن اصلی و جوان ایرانی و محور اصلی جامعه محسوب می‌شود. با توجه به تغییر نسل‌ها باید بپذیریم که نمی‌توان با روش‌های سنتی به دستاوردها و مقصدهای جدید رسید؛ باید بپذیریم که نسل جدید دارای نیازهای متفاوتی است و پاسخگویی به این نیازها جز با شناخت دقیق و طراحی برنامه‌های تحولی و جلب مشارکت خود جوانان در فرایندهای تصمیم سازی و با رعایت قوانین اصول امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: طرح‌های [مورد نظر] از دوره نوجوانی آغاز شده و با محوریت تشکیل خانواده و تحکیم آن و تاکید بر فرزندآوری ادامه می‌یابد.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اشاره به نحوه عملکرد این وزارتخانه، متذکر شد: وزارت ورزش و جوانان باید فراتر از رویه‌های جاری و معمول عمل کند. اینکه تصور کنیم با مصوبه و سند می‌توان مشکل جوانان و نوجوانان را حل کرد، تصور نادرستی است؛ لذا می‌توان وزارت ورزش و جوانان با پیگیری دقیق و کامل مصوبات شورای عالی نوجوانان و جوانان، ستادهای ساماندهی امور جوانان در سطوح ملی، استانی و شهرستانی به دستگاه پیشرو و مسئولیت‌پذیر در حل مشکلات نوجوانان و جوانان تبدیل شده و ضمن تبدیل به نقطه امید آینده سازان جامعه، زمینه افزایش رضایتمندی جوانان مؤمن و پاک ایران اسلامی را فراهم کند.

دنیا مالی در خصوص راهبردهای برنامه پیشنهادی ارائه شده خود به نمایندگان مجلس، گفت: راهبرد اول، بهبود ساز و کار سیاستگذاری و برنامه‌ریزی حوزه جوانان است که لازمه تحقق آن رصد بهنگام نیازها، ارزش‌ها و نگرش‌های جوانان، با محوریت استقرار پایگاه جامع اطلاعات جوانان و همچنین کیفی‌سازی ارتقای عملکرد ستادهای ملی استانی و شهرستانی و ساماندهی امور جوانان است؛ این امر در گرو استفاده از ظرفیت جوانانی نخبه و انقلابی و تحول‌گرا در مراسم ستادی و ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های سراسر کشور است.

وی اظهار کرد: مطالبه رئیس جمهور محترم و شما نمایندگان عزیز ریل‌گذاری صحیح و پایداری است که از رویکردهای کوتاه مدت و سلیقه‌ای مصون بماند و ضمانت اجرای لازم را برای اجرای دقیق و مستمر برنامه‌ها داشته باشد.

در حال تکمیل…

نظر شما