شناسهٔ خبر: 68294272 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بدری در صحن مجلس:

بین بخش ورزش و جوانان توازن ایجاد شود/ضرورت مقابله با فساد ورزش

زهرا علیدادی

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: در وزارت ورزش و جوانان معمولا بیشتر به بخش ورزش توجه می شود و بخش جوانان مغفول باقی می ماند که این رویه باید اصلاح شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، صدیف بدری در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار کرد: دنیامالی سوابق و تجارب خوبی دارد و فردی توانمند در دیپلماسی ورزشی است و بنده در اینجا یکسری اولویت‌ها را مطرح می‌کنم و از وی می‌خواهم که در صورت کسب رأی اعتماد از مجلس مدنظر داشته باشد.

وی بیان کرد: ما شاهد عدم همراهی منسجم و جزیره‌ای عمل کردن در برخی از بخش‌های این حوزه هستیم. همچنین شاهد نبود نظام جامع باشگاه‌داری و فساد و تبانی در ورزش هستیم. تکالیفی در برنامه هفتم توسعه برای رفع مشکلات ورزش و جوانان در نظر گرفته شده که لازم است دنیامالی این موارد را مدنظر داشته باشد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر ورزش و جوانان باید فهم خوبی از جوانان ایرانی داشته باشد و با آنان ارتباط درست برقرار کند. متأسفانه شاهد افزایش هزینه‌های بهداشتی و درمانی کشور ناشی از فقر حرکتی و عدم ورزش مردم هستیم و لازم است وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برنامه خود را ارائه دهد که می‌خواهد چه کند تا ورزش وارد سبک زندگی مردم شود.

بدری ادامه داد: عدم دسترسی آسان و ارزان به ورزش خانوارها یکی از معضلات کشور است اما مطابق با قانون اساسی باید شرایط دسترسی آسان به ورزش برای همه اقشار مردم فراهم شود. در مناطق کم برخوردار کشور هم شاهدیم امکانات ورزشی با قیمت‌های گزاف در اختیار علاقه مندان به ورزش قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت تکمیل مجموعه‌های نیمه تمام ورزشی گفت: متأسفانه تمام امکانات دولتی و خصولتی در اختیار دو باشگاه ورزشی کشور قرار گرفته و باشگاه‌های ورزشی در برخی استان‌ها امکانات کافی ندارند. شاهد نبود نظام جامع باشگاه‌داری هستیم که لازم است نظام باشگاه‌داری به روز شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مهاجرت ورزشکاران ایرانی را شاهدیم و در شأن آنان نیست که از کشورهای مختلف بیایند و با آنها مذاکره کنند تا زیر پرچم کشور دیگری فعالیت کنند. کم توجهی به ورزش‌های پایه را شاهد هستیم که باید وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان رفع این موضوع را مورد توجه قرار دهد.

وی تاکید کرد: تبانی و فساد در ورزش با فرهنگ ایرانی و اسلامی هیچ گونه سنخیتی ندارد. یک بخش دیگر وزارت ورزش بخش مهم جوانان است که متأسفانه آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نمی‌گیرد. اشتغال جوانان هنوز متولی مشخصی ندارد و از هر وزارتخانه‌ای می‌پرسیم می‌گوید متولی اشتغال جوانان نیست.

بدری افزود: باید به مساله جوانان در وزارت ورزش بیش از پیش توجه شود چرا که جوانان ایرانی با معضلاتی چون نرخ بالای بیکاری و افزایش سن ازدواج مواجه هستند. هیچ گاه بین بخش ورزش و جوانان این وزارتخانه توازن وجود ندارد و بیشتر بخش ورزش مورد توجه قرار می‌گیرد که تقاضای ما از دنیامالی آن است که در صورت کسب رأی اعتماد بین این دو بخش در وزارت ورزش و جوانان تعادل و توازن ایجاد کند.

نظر شما