شناسهٔ خبر: 68293496 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

زارعی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان:

دنیامالی با مفاهیم تخصصی حوزه ورزش و جوانان آشنا نیست

زهرا علیدادی

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دنیامالی با مفاهیم تخصصی حوزه ورزش و جوانان آشنا نیست و حوزه تخصصی وی جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی زارعی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار کرد: ایران در ۱۵۰ سال اخیر دو مقطع مهم و حساس داشت؛ هویت ایران در ۱۵۰ سال قبل از انقلاب تحقیر شده بود که امام خمینی (ره) هویت ایرانی را احیا کرد.

وی ادامه داد: بعد از رحلت حضرت امام (ره) نیز مقام معظم رهبری به دنبال شکوفایی ایران، استعدادها، منابع طبیعی و ژئوپلیتیک ایران بودند و همواره کارآمدی مبتنی بر علم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس همه ما باید کارآمدی را در وزرای پیشنهادی مورد توجه قرار دهیم. دو نفر از نمایندگان فعلی مجلس برای تصدی وزارتخانه‌های کشاورزی و ورزش معرفی شده‌اند که عملاً هر دو نفر آنها برای این وزارتخانه غیرمتخصص هستند.

زارعی تاکید کرد: ما باید نسبت به بررسی کارنامه و عملکرد همکاران خود دقت و وسواس بیشتری داشته باشیم. رشته علمی دنیامالی هیچ نسبتی با وزارت ورزش و جوانان ندارد و تخصص وی حوزه جغرافیا و برنامه ریزی شهری است.

وی افزود: دنیامالی در دو دوره مجلس یازدهم و دوازدهم عضو کمیسیون عمران و همچنین عضو شورای عالی مسکن بوده است. وی با مفاهیم تخصصی حوزه ورزش و جوانان آشنا نیست. وی هیچ تخصص و نسبتی با جوانان ندارد.

زارعی بیان کرد: دنیامالی حدود ۱۰ سال در هیأت رئیسه فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه ای حضور داشته و سوال آن است که آیا ما توسعه‌ای را در ورزش‌های زورخانه ای دیده‌ایم؟ از سوی دیگر گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان برنامه را به مجلس ارائه کرده که سنجه پذیر نیست و وی در حوزه دیگری یعنی عمران و شهرسازی صاحب فن و دانش است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: رئیس جمهور گفته بود از متخصصان استفاده خواهد کرد و سوالمان از پزشکیان این است که این بود تخصصی گرایی شما؟ بنده به هیچ حزبی وابسته نیستم و معتقدم که باید پای در اصول داشت و مدام روش‌ها را اصلاح کرد.

زارعی خاطرنشان کرد: ما باید در جلسات رأی اعتماد دقت کافی را داشته باشیم. در دولت سیزدهم یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی به مجلس معرفی شد و رأی اعتماد گرفت و تخصص این کار را نداشت و الان هم در حال مجازات است.

نظر شما