شناسهٔ خبر: 68292305 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

حملات پهپادی گسترده اوکراین به پایتخت روسیه

حمله چهارشنبه به مسکو بخشی از حمله پهپادی گسترده‌تر اوکراین به روسیه بود که وزارت دفاع این کشور اعلام کرد یگان‌های پدافند هوایی روسیه ۲۳ پهپاد را بر فراز منطقه مرزی «بریانسک» منهدم کردند.

صاحب‌خبر -
شهردار مسکو امروز – چهارشنبه – گفت اوکراین یکی از بزرگترین حملات پهپادی خود علیه این شهر را انجام داده اما پدافند هوایی روسیه ۱۱ پهپادی را که به سمت پایتخت در پرواز بوده، منهدم کرده‌اند.
 
به گزارش ایسنا «سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «برخی از این پهپادها بر فراز شهر پودولسک منهدم شدند و این یکی از بزرگترین تلاش‌های اوکراین جهت حمله پهپادی به مسکو بوده است.»
 
خبرگزاری رویترز گزارش کرد که شهر «پودولسک» در منطقه مسکو حدود ۳۸ کیلومتری جنوب کاخ کرملین است.
 
این حملات پهپادی اوکراین تقریبا ۲ هفته پس از آن صورت گرفته که ارتش این کشور حملات غیرمنتظره‌ای را به منطقه «کورسک» روسیه انجام داده است البته گزارش وزارت دفاع روسیه حاکی از آن است که نیروهای اوکراینی در مناطق روسیه ظاهرا پاکسازی شده‌اند و از طرف دیگر نیروهای مسلح این کشور طی چند روز اخیر پیشروی‌هایی را در دونتسک داشته‌اند.
 
شهردار مسکو در ادامه پیام خود با استناد به اطلاعات اولیه‌ نوشت که هیچ تلفات و افراد مجروح در پی این حملات پهپادی گزارش نشده است.
 
رویترز در گزارشی تاکید می‌کند که ظاهرا حمله روز چهارشنبه اوکراین «گسترده‌تر» از حملات ماه مه ۲۰۲۳ بوده است؛ حمله‌ای که در آن دست‌کم هشت پهپاد بر فراز پایتخت روسیه منهدم شدند و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور اظهار کرد که کی‌یف در تلاش است تا روسیه را «بترساند و تحریک کند.»
 
حمله چهارشنبه به مسکو بخشی از حمله گسترده‌تر پهپادی اوکراین به روسیه بود که وزارت دفاع این کشور اعلام کرد یگان‌های پدافند هوایی روسیه ۲۳ پهپاد را بر فراز منطقه مرزی «بریانسک» منهدم کردند.
 
وزارت دفاع روسیه هم‌چنین اعلام کرد ۶ پهپاد بر فراز «بلگورود»، یکی دیگر از مناطق روسیه در مرز با اوکراین، سه فروند بر فراز منطقه «کالوگا» که در شمال‌شرقی آن با منطقه مسکو هم‌مرز است و ۲ فروند بر فراز منطقه «کورسک» منهدم شدند.
 
«الکساندر بوگوماز» فرماندار بریانسک در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «هیچ تلفات و خساراتی در جریان پس از حمله پهپادی به بریانسک رخ نداده است.»
 
خبرگزاری نووستی هم گزارش داد که ۲ پهپاد بر فراز منطقه مرزی «تولا» منهدم شده‌اند.
 
«واسیلی گولوبف» فرماندار روستوف هم به‌طور جداگانه‌ای عنوان کرد: «نیروهای دفاع هوایی یک پهپاد اوکراینی را در این منطقه منهدم کردند و هیچ تلفاتی گزارش نشده است.»
 
بنا بر گزارش رویترز، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌اش هیچ اشاره‌ای به «تولا» و «روستوف» نکرده است.

نظر شما