شناسهٔ خبر: 68290979 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می دهد؛

دست پُر مازندران از المپیک/ روایت المپین ها از پاریس ۲۰۲۴

ساری- پرونده المپیک بسته شد و المپین های مازندران از حضور در این دوره از رقابت‌ ها و موفقیت های کسب شده سخن می گویند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: کارنامه مازندران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس درخشان‌تر از دیگر مناطق کشور بود، ۸ ورزشکاری که رفته بودند تا نام ایران را بر قله جهان طنین انداز کنند و برخی از آنان خوش رنگ‌ترین مدال را برای کشور به ارمغان آورده بودند.

کارنامه مازندران در این دوره از المپیک نشان می‌دهد که این استان ۲۰ درصد از شمار ورزشکاران اعزامی و یک سوم مدال‌های کسب شده در المپیک را به خود اختصاص داده و اگرچه برخی از ورزشکارانش از مدال طلا باز ماندند اما غیرتشان برای مردم ایران و مازندران بیش از چند مدال طلا ارزش داشته است.

حسن یزدانی، قاسم زارع، رحمان عموزاد، هانیه رستمیان، نبی رضایی از جمله ورزشکاران مازندرانی هستند که در المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای ایران و استان افتخار کسب کرده‌اند.

نبی رضایی قایقران ملی پوش بابلسری که موفق شد در المپیک رکورد قبلی خود و ایران را یک ثانیه جابه جا کند، می‌گوید: رقابت‌های المپیک بالاترین سطحی است که یک ورزشکار می‌تواند توانایی‌های خود را عرضه کند و توانستیم بعد از بازی‌های آسیایی و در مدت ۴ ماهی که فرصت داشتیم خود را برای این رقابت‌ها آماده کنیم.

وی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در رقابت‌های آسیایی توانستیم رتبه ایران را از چهارم و پنجم به اول ارتقا بخشیم و به المپیک راه یابیم، ادامه داد: توانستیم در ژاپن سهمیه المپیک را کسب کنیم و به این رقابت‌ها راه پیدا کنیم.

رشته قایقرانی رشته قلبی عروقی است و برای حضور در این رقابت‌ها باید همانند رشته‌های نظیر دو میدانی و شنا رکورد کسب کنیم

وی با اشاره به یک سری چالش‌ها فراروی رشته قایقرانی در کشور ادامه داد: رشته قایقرانی رشته قلبی و عروقی است و برای حضور در این رقابت‌ها باید همانند رشته‌های نظیر دو میدانی و شنا رکورد کسب کنیم و باید حداقل ۳ الی ۴ سال روی مسابقات تمرکز کنیم.

این ورزشکار المپیکی مازندران تصریح کرد: برای حضور در المپیک فدراسیون باید حساب ویژه روی ورزشکار باز کند و با برپایی اردوهای خارجی و تمرینات ویژه وی را برای رقابت‌ها آماده کند.

دست پُر مازندران از المپیک/ روایت المپین ها از پاریس ۲۰۲۴

وی تست لاک تاک را برای رشته قایقرانی الزامی دانست و افزود: متأسفانه این تست در کشور انجام نمی‌شود در حالی که انجام این تست برای برنامه‌ریزی مربیان و انجام تمرینات ویژه بازیکنان ضروری به نظر می‌رسد و به رغم این کمبودها توانستیم با حمایت‌های مربیان رکورد خوبی را در المپیک کسب کنیم.

رضایی با اظهار اینکه رکورد قبلی ایران در رشته قایقرانی نیز در اختیار من بود، افزود: توانستم رکورد قبلی را ثانیه جابه جا کنم و امید به مدال آوری در این رشته ورزشی برای المپیک‌های آینده بیشتر شده است.

از قایقرانی به کشتی برویم مازندرانی‌ها در کسب مدال‌های این رشته ورزشی در المپیک نقش بسزایی داشته‌اند و اولین مدال این دوره المپیک نیز توسط ورزشکار بهشهری در کشتی کسب شد.

عزم رحمان برای مدال آوری

رحمان عموزاد کشتی‌گیر مازندرانی که با کسب اولین مدال در المپیک پاریس دل مردم ایران را شاد کرد و توانست مدال برنز را برای کشور به ارمغان بیاورد، می‌گوید: برای کسب مدال در عرصه‌های ورزشی با تمام توان می‌جنگم.

وی در گفت وگو با خبرنگار مهر با ابراز خرسندی از اینکه دل مردم ایران را در المپیک شاد کرده است، افزود: تازه اول راه هستم و با توان بیشتری در مسابقات شرکت می‌کنم تا بتوانم دل مردم ایران را شاد کنم.

دست پُر مازندران از المپیک/ روایت المپین ها از پاریس ۲۰۲۴

وی با بیان اینکه در المپیک با تمام توان جنگیدم اظهار امیدواری کرد که در مسابقات آتی بتواند خوش رنگ‌ترین مدال را برای مردم کشور به ارمغان بیاورد و ادامه داد: در چهار پنج ماه آینده انتخابی تیم ملی و مسابقات آسیایی را در پیش داریم و طی سه سال آینده مسابقات آسیایی و جهانی را در پیش داریم.

عموزاد با بیان اینکه مسابقات آینده المپیک در لس آنجلس برگزار می‌شود، افزود: تازه شروع کار من است و امیدوارم بتوانم تا ۱۰ یا ۱۵ سال آینده برای کشور مدال آوری کنم.

هانیه رستمیان نیز که در رشته تیراندازی نام ایران را در المپیک طنین انداز کرده است و به عنوان به نفر برتر به فینال رقابت‌ها راه یافته بود، می‌گوید: در رشته طپانچه و ۲۵ متر به عنوان اولین بانوی تیرانداز ایران بودم که به فینال راه پیدا کردم و در مسابقات پایانی نیز رقابت‌ها نزدیک بود و میزان اختلافات بسیار اندک ولی نتوانستم به مدال دست پیدا کنم.

وی با اظهار اینکه در رشته تیراندازی رقابت‌ها بسیار نزدیک است تصریح کرد: شرایط فینال تعیین می‌کند که چه کسی مدال‌آور باشد.

رستمیان با اظهار اینکه تمام تلاش خود را برای کسب مدال کردم، ادامه داد: با تجربه‌ای که از مسابقات جهانی داشتم امید زیادی برای کسب مدال داشتم و با تجربه‌ای که در این دوره المپیک به دست آوردند تمام تلاش خود را خواهم کرد تا در دوره بعدی برای کشور مدال‌آوری کنم.

دست پُر مازندران از المپیک/ روایت المپین ها از پاریس ۲۰۲۴

رستمیان با بیان اینکه یکی دو اردوی برنامه‌ریزی شده در قبل از المپیک لغو شد، افزود: تنها اردویی که در آن شرکت کرده بودم حدود دو ماه قبل از المپیک و در آلمان بود و در آن تجهیزات و سلاح‌ها را به روز کردیم.

این ورزشکار المپیکی با بیان اینکه رشته تیراندازی نیازمند حمایت بیشتری است، گفت. این رشته تجهیزات محور است و هزینه زیادی دارد و امیدواریم که اسپانسرها جذب این رشته شوند.

این رشته تجهیزات محور است و هزینه زیادی دارد و امیدواریم که اسپانسرها جذب این رشته شوند رستمیان با اظهار اینکه در ایران مسابقات رشته ۲۵ متر برگزار نمی‌شود گفت: اگر بتوانم در مسابقاتی که در کشور آلمان برگزار می‌شود شرکت کنم در روند آماده سازی مهم است و چند بار شرایط حضور فراهم شد اما به دلیل هزینه‌های بالای آن نتوانستم شرکت کنم.

علی رجبی مدیرکل ورزش و جوانان مازندران ضمن قدردانی از حضور و درخشش هانیه رستمیان المپین مازندرانی گفت: ۲۰ درصد از ورزشکارانی که در المپیک پاریس شرکت کردند از مازندران بودند و یک سوم مدال‌های تیم ملی در این المپیک نیز توسط ورزشکاران استان کسب شد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران ضمن تقدیر از مدال‌آوران المپیک، بیان داشت: بزودی با حضور استاندار مازندران از مدال‌آوران تجلیل خواهد شد. ضمن اینکه در مهرماه نیز در مراسمی ویژه از همه ورزشکاران استان که در المپیک پاریس حضور داشتند، قدردانی خواهد شد.

رجبی ادامه داد: من بارها گفتم برخی استان‌ها در صنعت جایگاه ویژه‌ای دارند و استان مازندران در ورزش جایگاهی برجسته دارد و در آمایش سرزمینی لازم است این ظرفیت دیده شود و اصحاب رسانه نیز به ما کمک کنند تا این ظرفیت‌ها شناخته شود.

بیش از ۱۷۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان مازندران وجود دارد و سالانه بیش از ۳۶۰ مدال به رنگ‌های مختلف در مسابقات ملی تا جهانی توسط این ورزشکاران کسب می‌شود و در المپیک نیز یک سوم مدال‌های ایران را ورزشکاران مازندران به دست آوردند.

نظر شما