شناسهٔ خبر: 68290583 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت امور اقتصادی و دارایی | لینک خبر

اشراف همتی به مسایل كلان اقتصاد/نظام بانكی را در خدمت تولید و ساماندهی اقتصاد قرار می‌دهد

عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اشراف همتی به مسایل کلان اقتصاد و نقاط قوت و ضعف نظام بانکی، گفت: تجربه حضور در بانک مرکزی کمک می کند تا وی بتواند از طریق وزارت اقتصاد، منابع بانکی را به سوی بخش تولید هدایت کند.

صاحب‌خبر -

"محمد حسین اکبری یزدی" در گفت وگو با شادا، با اشاره به معرفی "عبدالناصر همتی" به عنوان وزیر پیشهادی امور اقتصادی و دارایی، اظهار داشت: تجربه و سابقه حضور همتی در بانک مرکزی، نقطه قوت وی است که می تواند بین دو رکن اصلی اقتصاد کشور یعنی وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، هماهنگی ایجاد کند.

عضو اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: همتی اشراف کامل به مسایل بانکی دارد و نقاط ضعف و قوت آن را به خوبی می شناسد.وی ادامه داد: مهم ترین اولویت بخش تولید در حال حاضر، ساماندهی امور بانکی و بهبود تامین تسهیلات بخش تولید است.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: باید تسهیلات بانکی را به سوی تولید هدایت کرد، اما متاسفانه تسهیلات بیشتر به سوی بخش بازرگانی و یا دلالی می رود.

اکبری یزدی خاطر نشان کرد: از دغدغه های اصلی کشور، در حال حاضر مساله تولید و اشتغال است که با هدایت منابع بانکی قابل رفع شدن است.عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: بخش تولید هم اکنون از کمبود منابع و همچنین سرمایه در گردش رنج می برد.

به گزارش شادا، "عبدالناصر همتی" در 21 مردادماه از سوی رییس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی دولت چهاردهم دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران و دانشیار دانشکده اقتصاد این دانشگاه است و در سوابق اجرایی خود مسئولیت‌های متعددی در حوزه های پولی و مالی بر عهده داشته است.

وی از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ به عنوان رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت کرد و پیش از آن نیز رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین بوده است.همتي فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۵۹ در سازمان صدا و سیما آغاز کرد و تا سال ۱۳۶۸ به عنوان مدیرکل خبر فعالیت نمود و از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ معاون سیاسی سازمان صدا و سیما بود.

او از سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ به مدت ۱۲ سال، ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برعهده داشت.وی از ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ برای مدت ۷ سال مدیرعامل بانک سینا و از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ نیز مدیرعامل بانک ملی ایران بود.همتی از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ برای بار دوم ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت.

او به مدت ۵ سال در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی عضو کمیته اقتصادی دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی بود.

نظر شما