شناسهٔ خبر: 68290295 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان در گفت و گو با تقریب:

خاستگاه شخصیت های بزرگ تاریخ و علمای شیعه و سنی مساجد بوده است

اکبر عظیمی با بیان اینکه خاستگاه شخصیت های بزرگ تاریخ و علمای شیعه و سنی مساجد بوده است؛ عنوان کرد: فرصت مسجد یعنی شکوه و عظمت اسلام و عاقبت به خیری عموم مردم عزیز و مسلمین؛ بجاست که افکار عمومی را از این مهم بیشتر آگاه کنیم تا مبادا غفلتی صورت بپذیرد و خدای ناکرده پشیمانی به همراه داشته باشد.

صاحب‌خبر -
اکبر عظیمی مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استانها خبرگزاری تقریب، اظهار داشت: در گذشته و امروز، مساجد به عنوان پایگاه مسلمین همواره مورد تأکید و استفاده قرار گرفته است؛ علاوه بر نماز و برپایی مراسم عبادی در مسجد، تمام مسایل فرهنگی اجتماعی و سیاسی در این مکان مقدس برگزار می شد.
 
مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان تصریح کرد: خاستگاه شخصیت های بزرگ تاریخ و علمای شیعه و سنی مساجد بوده است؛ به عنوان مثال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «مد ظله» رهبر معظم انقلاب، از ظرفیت مهم  مردمی در مساجد استفاده کرده اند که منتج به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد.
 
عظیمی عنوان کرد: در دوره تاریخی جنگ تحمیلی مساجد به عنوان پایگاه مردمی و اعزام نیروهای داوطلب به جبهه های حق علیه باطل مورد استفاده قرار گرفت.
 
وی تأکید کرد: فرصت مسجد یعنی شکوه و عظمت اسلام و عاقبت به خیری عموم مردم عزیز و مسلمین؛ بجاست که افکار عمومی را  از این مهم بیشتر آگاه کنیم تا مبادا غفلتی صورت بپذیرد و خدای ناکرده پشیمانی به همراه داشته باشد.
 
مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان یادآور شد: اینک نوبت نخبگان و برنامه ریزان است تا با اجرای برنامه های متنوع در مساجد، شور و شوق کودکان، نوجوانان ،جوانان و افراد میانسال را نسبت به حضور حداکثری در مساجد افزایش دهیم، به گونه عمل کنیم که مشکلات عموم مردم خصوصاً اهالی و شهروندان استان کردستان از طریق مساجد محلات شهر و روستا، مرتفع شود.
 
امکانات نمازخانه ای در مسیر عبور زائران عزیز تهیه شده است
 
عظیمی خاطرنشان کرد: در این روز های منتهی به اربعین حسینی (ع)،که دوستان آن امام بزرگ، خیل عظیم عاشقان از طریق این استان و شهرستان مرزی مریوان عازم کربلای معلی می شوند، فرصتی برای مهمان نوازی محبان اهل بیت علیهم السلام است.
 
وی ابراز داشت: ما کردستانی ها، چه سنی و چه شیعه مفتخریم برای سومین سال متوالی و پی در پی پذیرای جمعیت صدها هزار نفری زائران از طریق مرز باشماق مریوان به خاک عراق هستیم.
 
مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان افزود: امکانات نمازخانه ای در مسیر عبور زائران عزیز تهیه شده است و معتقدیم که نماز به عنوان ستون اصلی دین هیچگاه و در هیچ شرایطی نباید ترک شود؛ امام حسین علیه السلام در ظهر عاشورا نماز جماعت را برگزار فرمودند.
 
عظیمی اضافه کرد: ستاد اقامه نماز کردستان در راستای منویات مقام معظم رهبری و پیرو تأکید نماینده ولی فقیه در استان، طی برگزاری جلسات و نشست با مسئولان ادارات و سازمان های دولتی و غیر دولتی در راستای نظارت بر اماکن و نمازخانه ها اقدامات مؤثری انجام داده است؛ در همین راستا از ادارات و ارگان های برتر تقدیر به عمل آورد و نیز برخی از دستگاه های اجرایی در خصوص افزایش امکانات و نمازخانه ها نیز ارشاد و راهنمایی شدند.
 
وی در ادامه بیان کرد:  کلیه مجتمع های خدمات رفاهی و جایگاه های سوختگیری نیز مجهز به نمازخانه شده اند؛ کلیه دستگاههای اجرایی دارای نمازخانه و امام جماعت جهت برگزاری مراسم هستند.
 
مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان در پایان گفت: طی جلساتی با شهرداری سنندج در خصوص اختصاص فضای نمازخانه در اماکن تفریحی و پارک ها بحث و تبادل نظر شد و ضمن تأکید بر  اهمیت موضوع، ایجاد فضای مناسب نمازخانه ای مورد نظر ستاد اقامه نماز مطرح شده است، تا انشاءالله جایگاه حقیقی نماز و نمازخانه همواره در زندگی مسلمانان ساری و جاری باشد.
 
انتهای پیام/

نظر شما