شناسهٔ خبر: 68289800 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

تراکتور - پرسپولیس؛ در‌ها به روی زنان بسته است

روزنامه شرق

تبریزی‌ها یک بار در فصل گذشته در‌ها را به روی زنان گشودند، ولی درست پس از اتفاق رخ‌داده در اراک، دوباره مانع ورود آن‌ها به ورزشگاه شدند.

صاحب‌خبر -

حساس‌ترین بازی هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران قرار است فردا بین تیم‌های تراکتور و پرسپولیس برگزار شود تا خیلی زودتر از آنچه باید، ستاره‌های دو تیم که دست بر قضا تعداد زیادی از همان‌ها تا چند هفته پیش هم‌تیمی بودند، روبه‌روی یکدیگر قرار بگیرند. بازی تراکتور و پرسپولیس در حالی قرار است به میزبانی شهر تبریز برگزار شود که تا همین چند هفته قبل، ماجرای گیت‌های ورزشگاه محل بحث بود و حتی شایعه شد اگر نواقص موجود برطرف نشود، ممکن است این بازی بدون حضور تماشاگران برگزار شود.

حالا، ولی خبر می‌رسد ایراد‌های موجود در این زمینه رفع شده و تماشاگران می‌توانند از نزدیک این بازی را تماشا کنند. مسئله بزرگ، ولی غیبت تماشاگران زن در این بازی خواهد بود. پرسپولیسی‌ها که هفته قبل هم به دلیل اتفاقات رخ‌داده در ورزشگاه اراک در فصل گذشته، نتوانسته بودند از حضور تماشاگران زن بهره ببرند، در این بازی هم برای دومین هفته متوالی چنین امکانی را نخواهند داشت. البته که مهم‌تر از پرسپولیس، وضعیت باشگاه تراکتور به‌عنوان یکی از پرهوادارترین تیم‌های ایران است. در تبریز هم زنان علاقه‌مند به تماشای فوتبال به اندازه کافی شور و اشتیاق برای رفتن به ورزشگاه و تشویق تیم تراکتور را دارند، ولی این مهم از آن‌ها دریغ شده است.

اگرچه از سال گذشته در‌های ورزشگاه به روی زنان در شهر‌های مختلفی گشوده شده تا به ورزشگاه بروند و بازی تیم‌های مورد علاقه‌شان را نگاه کنند، ولی دو کلان‌شهر اصفهان و تبریز چنین اجازه‌ای را به زنان هوادار تا‌کنون نداده‌اند. تبریزی‌ها یک بار در فصل گذشته در‌ها را به روی زنان گشودند، ولی درست پس از اتفاق رخ‌داده در اراک، دوباره مانع ورود آن‌ها به ورزشگاه شدند.

در فصل جدید، امیدواری زیادی شکل گرفته بود که آن‌ها یک بار دیگر طعم حضور در ورزشگاه را بچشند، ولی این موضوع برای بازی حساس هفته دوم محقق نشده است. ظاهرا قرار شده جایگاهی که برای تماشاگران زن در ورزشگاه تبریز در نظر گرفته شده، در اختیار تماشاگران پرسپولیس قرار بگیرد. از آنجا که تیم میهمان در این بازی فقط می‌تواند ۱۰ درصد از گنجایش ورزشگاه را داشته باشد، برای پرسپولیسی‌ها جایگاه زنان ورزشگاه تبریز در نظر گرفته شده است. مسئولان تبریزی هنوز به این ماجرا واکنشی نشان نداده‌اند، ولی یکی از مسئولان فوتبال این شهر گفته از آنجا که ورودی جایگاه زنان در ورزشگاه تبریز هنوز مهیا نشده، این بازی هم بدون حضور آن‌ها برگزار می‌شود تا اگر پرسپولیس درخواستی برای حضور تماشاگرانش در ورزشگاه داشته باشد، این جایگاه در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

مسئله ورود زنان به ورزشگاه از سال پیش با جدیت بیشتری دنبال می‌شود و حتی همین دوره، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال هم گفته که این موضوع دیگر الزامی است و فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا با حساسیت بیشتری آن را دنبال خواهند کرد. با وجود چنین هشداری، بازی هفته گذشته پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن که به میزبانی اراک برگزار شد، بدون حضور تماشاگران زن رقم خورد. در این هفته هم در تبریز چنین خواهد شد. ضمن اینکه سپاهانی‌ها هم هنوز درگیر اخذ مجوز ورود زنان به ورزشگاه هستند تا شاید تابوی حضور آن‌ها در لیگ برتر شکسته شود.

برچسب‌ها:

نظر شما