شناسهٔ خبر: 68287284 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی تشریح کرد:

بيش از 25 هزار مودي مالياتي استان محل مصرف ماليات خود را مشخص کردند

صاحب‌خبر -
بيش از 25 هزار مودي مالياتي استان محل مصرف ماليات خود را مشخص کردند
خبرگزاری آریا-مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی با اشاره به آیین‌نامه اجرایی نشان دار کردن مالیات‌ها گفت: از آغاز اجرای این طرح در استان تا پایان مهلت تسلیم اظهارنامه، تعداد 147 هزار و 812 مؤدی در قالب فرم «تبصره ماده 100» نسبت به توافق مالیاتی اقدام نمودند که از این بین 25 هزار و 723 نفر از مؤدیان مالیاتی استان با نشان‌دار کردن مالیات‌های ابرازی خود، از بین 73 طرح و پروژه در حال اجرا استان، در تأمین اعتبار کامل 68 طرح و پروژه استان مشارکت نمودند.
به گزارش خبرنگار آریا در تبریز؛عیسی اورج زاده، اظهار داشت: در این راستا برای تامین اعتبار 73 پروژه ملی در سطح استان، در حدود 562 میلیارد و 189 میلیون تومان اعتبار نیاز بود که در حدود 534 میلیارد و 543 میلیون
تومان معادل 95.08 درصد تامین اعتبار گردید و تنها در حدود 27 میلیارد و 646 میلیون تومان معادل 4.92 درصد اعتبار لازم باقی مانده است و بقیه اعتبار نیز توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، تأمین بودجه و تکمیل خواهد شد.
اورج زاده افزود: بیش‌ترین اقبال مؤدیان مالیاتی استان به تخصیص مالیات‌های ابرازی در راستای پروژه های آموزش و پرورش با مشارکت 7 هزار و 116 مودی که میزان اعتبار لازم 152 میلیارد و 174 میلیون تومان بوده که 100 درصد آن تامین اعتبار شده است، علاوه بر آن پروژه های صنعت و معدن (توسعه شهرک های صنعتی و کمک به صنایع)، فرهنگ و هنر و گردشگری، توسعه و خدمات شهری، روستایی و عشایری، اداره امور عمومی (احداث، بهسازی مراکز اداری و دولتی و ..) و ورزش و تفریحات نیز 100 درصد تامین اعتبار شده‌اند.
وی افزود: پروژه های آموزش عالی با مشارکت 3 هزار و 948 مودی که میزان اعتبار لازم 106 میلیارد و 239 میلیون تومان بوده که 92.33 درصد آن تامین اعتبار شده است، پروژه های حمل و نقل (احداث راه، رفع نقاط حادثه خیز و ...) با مشارکت 4 هزار و 465 مودی که میزان اعتبار لازم 104 میلیارد تومان بوده که 91.63 درصد آن تامین اعتبار شده است.
اورج زاده در ادامه افزود: پروزه های منابع آب (آبرسانی،کشاورزی و محیط زیست، آب و فاضلاب و ...) با مشارکت 2 هزار و 719 مودی که میزان اعتبار لازم 65 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده که 93.72 درصد آن تامین اعتبار شده است و پروژه های حفظ نظم و امنیت عمومی با مشارکت یک هزار و 283 مودی که میزان اعتبار لازم 39 میلیارد میلیون تومان بوده که 82.86 درصد آن تامین اعتبار شده است.
وی خاطر نشان کرد: «طرح نشان‌دار کردن مالیات‌ها» در راستای مردمی کردن اقتصاد روز چهارشنبه 4 مردادماه 1403 به صورت رسمی رونمایی شد و بنا بر اعلام سیاستگذاران و مسئولان اقتصادی و همچنین کارشناسان حوزه مالیات طرح مزبور برای مودیان انگیزه بخش بوده و باعث می شود آن‌ها احساس کنند که می‌توانند در مسیر خدمات دولت و اولویت‌های پروژه های «ملی» و «استانی» نقش آفرینی کنند.
وی گفت: مودیان در جریان ارائه فرم «تبصره ماده 100» محل خرج کرد مالیات‌های پرداختی خودشان را با تخصیص آن به طرح‌ها یا پروژه‌های اولویت‌دار ملی و استانی تعیین نمودند و به این شکل مشارکت مؤثری در توسعه و اجرای طرح‌های سازنده در زمینه‌هایی مثل بهداشت و درمان، آموزش، راه و ترابری و ... انجام دادند.
وی افزود: طرح‌ها و پروژه‌ها طبق ضوابط قانونی و در چهارچوب معینی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور از تمامی استان‌ها انتخاب و به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی شده بودند و شرط اساسی در انتخاب طرح و پروژه‌ها این موضوع بود که حداکثر منافع عمومی را به دنبال داشته باشند و با منابع در نظر گرفته شده تا پایان سال خاتمه پیدا کنند و به بهره‌برداری برسند.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی در ادامه افزود: به موجب آیین‌نامه اجرایی هیات وزیران، سازمان امور مالیاتی کشور مبالغ تخصیص یافته مودیان به پروژه‌ها را به صورت سیستمی به اطلاع سازمان برنامه و بودجه کشور می‌رساند و سازمان برنامه نیز حداکثر یک ماه پس از دریافت اطلاعات اختصاص یافته به پروژه ها نسبت به تخصیص و اعتبار بودجه به آنها اقدام می‌کند.

نظر شما