شناسهٔ خبر: 68284887 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توسط دبیرخانه رویداد؛

فراخوان دهمین دوره جشنواره خاتم منتشر شد

فاطمه میرزا جعفری

فراخوان دهمین دوره جشنواره خاتم توسط دبیرخانه این رویداد منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان دهمین دوره جشنواره خاتم توسط دبیرخانه این رویداد منتشر شد.

این‌فراخوان، با حضور علی اکبر اشعری، رئیس جشنواره خاتم، فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمدرضا شرفی خبوشان دبیرعلمی جشنواره و جمعی از نویسندگان در مرکز آفرینش‌های ادبی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شد.

شرفی خبوشان اضافه شدن بخش نگارش رمان خاتم را با محوریت سیره پیامبراکرم (ص) و تفکیک آثار بخش کودک از بخش نوجوان و داوری جداگانه در دو بخش کودک و نوجوان را از ویژگی‌های این دوره دانست. همچنین از دوره نهم این جشنواره نیز دو بخش طرح رمان و داستان کوتاه نیز به بخش‌های این جشنواره اضافه شد.

بازنمایی، بازگویی و بازآفرینی شخصیت و شیوه زندگی پیامبر اکرم (ص)،نمایش تأثیر وجوه شخصیت پیامبر اکرم (ص) در زندگی نزدیکان، اصحاب و معاصران ایشان، آفرینش ابعاد و نحوه آشنایی و الفت با زندگی پیامبر در دیدگاه و زندگی دیگران در طول تاریخ تا امروز از جمله محورهای این جشنواره است.

بخش‌های این جشنواره شامل داستان کوتاه در حداکثر پنج هزار کلمه در سه حوزه «بزرگسال»، «کودک» و «نوجوان»، داستان کوتاهِ کوتاه (داستانک، داستان کوچک، داستانِ مینیمال) در حداکثر صد کلمه، ارسال طرح رمان و شرکت در کارگاه نوشتن رمان زیر نظر اساتید مطرح کشور، پس از بررسی و گزینش طرح‌های ارسالی است.

شرکت در جشنواره برای همه گروه‌های سنی، پیروان همه ادیان و مذاهب و به زبان‌های مختلف آزاد است.

آثاری که تنها از طریق پست و یا از طریق پایگاه اینترنتی جشنواره در فرمت های doc.docx. وpdf به همراه نشانی دقیق پستی و الکترونیک، شماره تلفن ثابت و همراه و شرح حال کوتاهی از نویسنده ارسال شود به بخش مسابقه راه می‌یابند. آثاری به مسابقه راه پیدا می‌کنند که قبلاً منتشر نشده و در جشنواره خاتم و سایر جشنواره‌ها و مسابقات ارائه نشده باشند. همچنین آثار برگزیده توسط دبیرخانه جشنواره منتشر خواهند شد.

مهلت ارسال اثر در این‌جشنواره تا تاریخ ۳۱/‏۰۲/‏۱۴۰۴‬ است و آئین اختتامیه و تقدیم جوایز هم تیر ۱۴۰۴ برگزار خواهد شد.

جوایز این دوره شامل: نویسندگان سه اثر برتر در هر یک از سه حوزه «کودک»، «نوجوان» و «بزرگسال» به ترتیب ذیل اهدا می‌شود: نفر اول ۲۰۰ میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار، نفر دوم ۱۵۰ میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار، نفر سوم ۱۰۰ میلیون ریال به همراه دیپلم افتخار. همچنین برگزیده چهارم تا ششم ۱۰ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر است همچنین برای پنج اثر برتر در بخش داستان کوتاهِ کوتاه (داستانک، داستان کوچک، داستان مینیمال): هر یک ۱۰ میلیون ریال درنظر گرفته شده است.

جایزه بخش طرح رمان نیز: شرکت رایگان در کارگاه رمان نویسی، خرید و انتشار آثار برگزیده است.

جایزه بخش ویژه نیز برای نفر برگزیده بخش رمان؛ حق التالیف تا مبلغ ۱,۰۰۰ میلیون ریال (صدمیلیون تومان) (به عنوان پیش پرداخت چاپ مکرر اثر تا سقف جایزه) به همراه دیپلم افتخار است.

نظر شما