شناسهٔ خبر: 68284096 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نجابت در مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی:

سند ۲۰۳۰ در برنامه صالحی امیری پررنگ است

زهرا علیدادی

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: در برنامه وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید زیادی روی سند ۲۰۳۰ شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله نجابت در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: صالحی امیری در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور یافت اما به هیچیک از سوالات ما نتوانست پاسخ دهد. می‌خواهیم بدانیم کسی که می‌خواهد سکان این وزارتخانه را بر عهده گیرد در این حوزه چه سابقه‌ای داشته و چه در چنته دارد.

وی بیان کرد: البته صداقت صالحی امیری را تحسین می‌کنم که در جلسه این کمیسیون اقرار کرد و گفت که من کمتر از یک هفته است که به این حوزه وارد شده‌ام و معاونان این وزارتخانه سوالات شما را پاسخ می‌دهند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: بنده در این جلسه درباره راهکار رفع عقب ماندگی‌ها در ثبت آثار ملی، به کارگیری ظرفیت مردمی در احیای میراث فرهنگی، افزایش سهم سفر در سبد خانوارها، به کارگیری ظرفیت‌های کشور برای جذب گردشگران خارجی، بیمه شاغلان صنایع دستی و افزایش صادرات صنایع دستی سوالاتی پرسیدم اما هیچ پاسخی از وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دریافت نکردم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آیا تاکنون شنیده‌اید که محصولات صنایع دستی تحریم شود؟ خیر. بر این اساس این حوزه تحریم ناپذیر است و برای کشور ما خیلی مهم است و می‌توانیم از این طریق آورده اقتصادی زیادی داشته باشیم و در این شرایط مهم است که چه کسی سکان این وزارتخانه را بر عهده گیرد.

نجابت با اشاره به کلی گویی صالحی امیری در برنامه‌ای که به مجلس ارائه کرده، گفت: وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در برنامه خود تاکید زیادی بر سند ۲۰۳۰ کرده که همه ما از ابعاد نگران کننده آن باخبر هستیم.

وی یادآور شد: صالحی امیری در یک بازه زمانی کمتر از یک سال وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که نتوانست توقعات را برآورده کند. رئیس جمهور بارها تاکید بر استفاده از متخصصان کرده است اما نمی‌دانیم که چرا صالحی امیری را برای این وزارتخانه معرفی کرده است. به واقع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یک وزارتخانه مظلوم است که باید گرفتار مدیران سیاست زده و حیاط خلوت آنان شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال هزاران نفر وابسته به وزارت میراث است و این وزارتخانه اهمیت زیادی دارد ما باید با میراث فرهنگی کشور صادقانه برخورد کنیم و کار را به اهل آن واگذار نمائیم.

نظر شما