شناسهٔ خبر: 68282860 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام‌ جمعه اردستان:

اربعین مکمل عاشورا است

اردستان-امام جمعه اردستان گفت: اربعین باید در شهرستان اردستان پررنگ برگزار شود و نگذاریم که هیچ نقطه‌ای از روستاهای شهرستان بدون مراسم اربعین باشد چرا که اربعین مکمل عاشوراست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن دهشیری ظهر سه‌شنبه در جلسه ستاد اربعین شهرستان، اظهار داشت: اربعین امتداد عاشورا است تنها اربعینی که گرفته می‌شود برای امام حسین علیه السلام است و همانگونه که روز عاشورا برجسته است اربعین نیز باید همین‌گونه باشد که اکنون مشاهده می‌کنیم این مراسم بسیار پرشور برگزار می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه مراسم اربعین در جهان گسترده شده و زیارت اربعین در کربلا پرشور برگزار می‌شود اما این بدین معنا نیست که در شهرستان‌ها مراسم اربعین و قرائت زیارت این روز را نداشته باشیم بلکه باید در شهرها نیز گرامی داشته باشد.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: همه تلاش‌ها به‌گونه ای باشد مراسم اربعین با حضور پرشور مردم برگزار شود، هیئتی‌ها علاوه بر اینکه مراسم تاسوعا و عاشورا با شور خاصی برگزار می‌کنند باید اربعین را نیز اهمیت داده و با شکوه خاصی برگزار شود چرا که مکمل عاشوراست.

حجت الاسلام دهشیری تصریح کرد: عاشورا دو نقطه برجسته از جمله خون و پیام دارد که خون آن از امام حسین و پیام از حضرت زینب بود و اتفاقات مهمی از عاشورا تا اربعین صورت گرفته بنابراین نباید اجاره داد اربعین کم‌رنگ شود.

وی تاکید کرد: اربعین باید در شهرستان اردستان پررنگ برگزار شود و نگذاریم که هیچ نقطه‌ای از روستاهای شهرستان بدون مراسم اربعین باشد و با یاری خداوند مراسم اربعین در نقاط مختلف شهرستان برگزار شود تا اربعین نیز همچون عاشورا پررنگ برگزار شود.

نظر شما