شناسهٔ خبر: 68281095 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

«فربد فرهادیه» سازنده فیلم «شکلات تلخ»:

المپياد فيلمسازي به من ياد داد از کنار هيچ اتفاقي به سادگي عبور نکنم

صاحب‌خبر -
المپياد فيلمسازي به من ياد داد از کنار هيچ اتفاقي به سادگي عبور نکنم
خبرگزاری آریا - برگزیده بخش فیلم هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان گفت: مهمترین درس المپیاد برای من فکر کردن به آرمان‌های بزرگ بود و اینکه برای تحقق این آرمان‌ها باید مردم و جامعه را بهتر ‌بینیم. در المپیاد فیلمسازی این واقعیت را درک کردم که قصه‌ها در همین جامعه اطراف مان شکل می‌گیرند، کافی است بهتر ببینیم و از کنار هیچ اتفاقی به سادگی عبور نکنیم.

به گزارش امور اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه ای هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان؛ فربد فرهادیه که با فیلم «شکلات تلخ» در هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران موفق به کسب عنوان برگزیده شد، اظهار کرد: ایده این فیلم از یک اتفاق در زندگی واقعی شکل گرفت. صحنه‌ای را در خیابان دیدم که روی من تأثیر زیادی گذاشت؛ بنابراین تصمیم گرفتم این ایده را در قالب یک فیلم بیاورم.
وی افزود: برای نگارش فیلمنامه چند ماه زمان گذاشتم و در نهایت شرایط فراهم شد و با همکاری پدرم و تعدادی دیگر از عوامل، وارد مرحله تولید فیلم شدیم.
این نوجوان فیلمساز با بیان اینکه دکوپاژ کار یک الی دو ماه به طول انجامید، گفت: بعد از انتخاب بازیگر و تعیین لوکیشن، فیلمبرداری را طی یک روز انجام دادیم و سپس وارد مراحل پس از تولید شدیم.
«شکلات تلخ» داستان کودک کاری است که روبروی یک مغازه لباس فروشی مشغول به کار بود، زن و مردی وارد داستان می‌شوند و کودک با آن‌ها ارتباط می‌گیرد و همین ارتباط سبب اتفاقاتی در ادامه داستان می‌شود.
فرهادیه با بیان این خلاصه‌ از فیلم خود گفت: همان طور که عنوان کردم، این داستان از یک اتفاق واقعی شکل گرفت و نشان داد که نباید به هیچ یک از وقایع اطرافمان بی تفاوت باشیم زیرا ممکن است در دل هر کدام از آن‌ها اتفاقی برای ایجاد یک اثر هنری بیفتد.
وی المپیاد فیلمسازی نوجوانان را فرصت بسیار خوبی برای هم‌نسلانش در مسیر رسیدن به اهدافشان در حوزه فیلمسازی ذکر کرد و گفت: المپیاد فیلمسازی تجربه بسیار خوبی بود، ما طی چند روز در کنار دیگر هم سن و سالان خود قرار گرفتیم، کسانی که در حوزه فیلمسازی تجربه دارند و علاقه‌مند به این عرصه هستند. در این مدت با نوجوانان و اساتید، تعاملات بسیار خوبی برقرار کرده و کسب تجربه کردیم.
فرهادیه با اشاره به تلاش برای ادامه فعالیت در حوزه فیلمسازی ، عنوان کرد: ما در این المپیاد در فضای واقعی کار قرار گرفتیم و فیلمسازی را به صورت حرفه‌ای آموزش دیدیم و تجربه کردیم که همین تجربه می‌تواند به آینده فیلمسازی ما بسیار کمک کند.
او ادامه داد: مهمترین درس المپیاد برای من فکر کردن به آرمان‌های بزرگ بود و اینکه برای تحقق این آرمان‌ها باید مردم و جامعه را بهتر ‌بینیم. در المپیاد فیلمسازی این واقعیت را درک کردم که قصه‌ها در همین جامعه اطراف مان شکل می‌گیرند، کافی است بهتر ببینیم و از کنار هیچ اتفاقی به سادگی عبور نکنیم.
مرحله نهایی هشتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران از 24 تا 29 شهریور ماه امسال در شهر اصفهان با مدیریت وحید ملتجی توسط بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

نظر شما