شناسهٔ خبر: 68279443 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رایزن فرهنگی ایران در مالزی:

پياده‌روي اربعين حرکتي تمدن‌ساز است

صاحب‌خبر -
پياده‌روي اربعين حرکتي تمدن‌ساز است
خبرگزاری آریا - ارزانی با تأکید بر اینکه پیاده‌روی اربعین تنها یک مراسم مذهبی نیست بلکه حرکتی تمدن‌ساز است گفت: پرچم امام حسین (ع) نمادی از مخالفت با ظلم و تلاش برای احیای عدالت است که دل‌های بسیاری را جذب کرده است.

به گزارش خبرگزاری آریا سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حبیب ارزانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی با بیان اینکه وحدت، مسئله‌ای بسیار مهم در تعالیم دینی ما مسلمانان است، گفت: تمامی تعالیم اهل بیت (ع) بر پایه وحدت استوار شده، اصل مهمی که مورد توجه همه خدا باوران و آزاداندیشان جهان است.
او ادامه داد: طی چند سال اخیر حتی غیرمسلمانان و پیروان ادیان مختلف نظیر هندوان، مسیحیان و بوداییان نیز در پیاده‌روی اربعین شرکت کرده‌اند.
ارزانی درباره ظرفیت های نهفته در پیاده‌روی اربعین گفت: از این حرکت دینی می‌توان به عنوان فرصتی برای به نمایش گذاشتن زندگی واقعی مسلمانان بهره گرفت. در اربعین، از کودک شیرخواره گرفته تا پیرمرد ناتوان، همگی برای هدفی مقدس جمع می‌شوند. این‌جاست که مفاهیمی مانند همیاری و فداکاری به معنای واقعی کلمه عملی می‌شوند.
رایزن فرهنگی ایران در مالزی افزود: با وجود محدودیت‌هایی که برای شیعیان در مالزی وجود دارد اما هر ساله تعداد بیشتری از آنان برای حضور در این مراسم تلاش می‌کنند.
ارزانی درباره ضرورت استفاده از هنر برای معرفی و مانایی ارزش‌های اربعین نیز گفت: هنر، بهترین راه برای عرضه مفاهیم دینی به جامعه است، به همین دلیل برپایی جایزه جهانی اربعین، اقدام مهمی برای گسترش اهداف اربعین است، رقابتی که از طریق آن می توان تفکر اسلامی را به پیروان دیگر ادیان نیز معرفی کرد.
این فعال فرهنگی ادامه داد: تمامی مولفه‌های اصلی تمدن مانند کرامت انسانی، مجاهدت، خردورزی و عقلانیت در پیاده‌روی اربعین قابل مشاهد هستند، همین مسئله سبب حضور افرادی از ملیت‌ها و ادیان مختلف شده است.
ارزانی درباره راهکارهای مؤثر در انتقال پیام اربعین به جهانیان افزود: استفاده از رسانه‌ها و تکنولوژی‌های نوین برای معرفی و ترویج این حرکت عظیم و ارزشمند به جهان ضروری است، هرچند که با مخالفت‌های بسیاری نیز از سوی برخی کشورها مواجه است.
رایزن فرهنگی ایران در مالزی گفت: تداوم حضور و افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در اربعین نه تنها نقش مهمی درتحقق دیپلماسی فرهنگی و عمومی دارد، بلکه پیام‌های بسیاری را به جهانیان مخابره می‌کند. این فرصتی است که باید از آن بهره‌برداری حداکثری کنیم.
انتهای پیام/

نظر شما