شناسهٔ خبر: 68278067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حجت الاسلام علی اکبری:

مقاومت و ایستادگی مردم فلسطین و غزه مثال زدنی است

قم- رئیس شورای سیاست‎گذاری ائمه جمعه کشور گفت: مقاومت و ایستادگی بی نظیر مردم غزه، فلسطین و جبهه مقاومت مثال زدنی است و این امر نشان از تعمیق و تعلق آنان به تعالیم قرآن و مسجد دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد علی اکبری صبح سه شنبه در دومین آئین تکریم فعالان مساجد کشور در مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: به مساجد باید نگاه انسان سازی داشته باشیم چراکه مامن و پایگاه تدین، اعتقاد، مجاهدت، تربیت و پرورش دهنده مجاهدان راه حق و انسان‌های مؤمن و تأثیر گذار است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور بیان کرد: تربیت و پرورش انسان‌های مؤمن، مجاهد و شهید پرور از مولفه‌ها و خصلت‌های بارز و اصلی مساجد است چراکه با ریخته شدن خون هر شهید، اولیا و اوصیا الهی در این مکان موجب روئیدن انسان تراز شده است.

حجت الاسلام علی اکبری ابراز کرد: تمام دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی که پیوست فرهنگی دارند باید با مساجد تعامل ایجاد کنند چراکه آنان باید گام‌هایی را در راستای گسترش نگاه انسان سازی در مساجد به عنوان پایگاه اصلی تربیت انسان انجام دهند و سهیم باشند.

وی ادامه داد: تمام ظرفیت‌های مساجد باید به کار گرفته شوند و نقش تربیتی مساجد به عنوان پایگاه‌های مهم اجتماعی و فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با تصریح بر اینکه ایجاد محلات اسلامی در سطح کشور و سازماندهی آنها یک اقدام برجسته و شایسته‌ای است، اذعان کرد: نمونه بارز اینکه گفته می‌شود تربیت انسان‌های مجاهد تراز از دل مسجد پرورش پیدا می‌کنند و مساجد یک پایگاه انسان سازی هستند، در تمام نقاط دنیا و چه بسا از دیرین تاکنون کامل مشهود است.

وی عنوان کرد: امروز مقاومتی را که در فلسطین و غزه اشغالی شاهد هستیم، ثمره و ماحصل تربیت مساجد و قرآن است که اینگونه در مقابل ظلم و دشمنان خبیث ایستادگی و مقاومت می‌کنند.

حجت الاسلام علی اکبری خاطرنشان کرد: مقاومت و ایستادگی بی نظیر مردمان مظلوم غزه و فلسطین و جبهه مقاومت مثال زدنی است و این امر نشان از تعمیق و تعلق آنان به تعالیم قرآن و مسجد دارد.

نظر شما