شناسهٔ خبر: 68276389 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

برای زانو درد چی بخوریم؟

در این مقاله مکمل‌ها و قرص ویتامین برای زانو درد را به شما معرفی خواهیم کرد که در تسکین درد مفاصل موثر هستند. این مکمل‌ها به روان شدن و حفظ بافت و عملکرد مفاصل کمک می‌کنند و خاصیت ضد التهابی دارند

صاحب‌خبر -

زانو درد در صورت تداوم و مزمن بودن می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد و زندگی فرد را مختل کند. این درد ممکن است ناشی از آرتروز زانو یا روماتیسم مفصلی باشد.

به گزارش مثبت سبز، برخی ویتامین‌ها و مکمل‌ها می‌توانند این شرایط را بدون عوارض جانبی ناراحت‌کننده مسکن‌ها درمان کنند. مصرف قرص ویتامین برای زانو درد و حفظ یک سبک زندگی سالم، بازگشت به روال عادی زندگی روزمره را راحت‌تر می‌کند.

ویتامین D، ویتامین برای زانو درد

ویتامین D با کمک به جذب کلسیم در بدن برای حمایت از سلامت استخوان‌ها ضروری است. قرص ویتامین D می‌تواند در کمک به سلامت مفاصل نیز مفید باشد. برخی تحقیقات نشان داده است مصرف مکمل ویتامین D می‌تواند به بهبود درد و التهاب ناشی از آرتریت کمک کند.

طبق نتایج مطالعاتی که روی آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) صورت گرفته است، افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، اغلب ویتامین D کافی ندارند. سطوح پایین این ماده مغذی ضروری، ممکن است منجر به درد مزمن شود. اگر کمبود ویتامین D دارید، علائم آرتریت روماتوئید نیز ممکن است بدتر شود.

ویتامین D یک ویتامین ضروری است که به سایر عملکرد‌های بدن مانند عملکرد شناختی، عملکرد سیستم ایمنی و خلق و خو نیز کمک می‌کند.

ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدان است و به منظور حمایت از سیستم ایمنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبق نتایج برخی تحقیقات، ویتامین E ممکن است پیشرفت آرتروز را کاهش دهد و رشد سلول‌های غضروفی جدید را تقویت کند. با این حال، بسیاری از این نتایج نیاز به مطالعه بیشتر دارد. همانطور که گفته شد، ویتامین E همچنین بینایی و سلامت مغز را تقویت می‌کند.

علاوه بر ویتامین‌هایی که نام بردیم، مواد مغذی دیگری وجود دارند که ممکن است در ترکیبات قرص ویتامین برای زانو درد مشاهده کنید. این ترکیبات هر کدام به طریقی در بهبود و تسکین زانو درد، موثراند. در ادامه، به تشریح آن‌ها می‌پردازیم.

کلاژن برای زانو درد

کلاژن پروتئینی است که به طور طبیعی در بدن ساخته شده، اما با افزایش سن، مقدار آن کمتر و کمتر می‌شود. کلاژن باعث می‌شود که پوست، سفت و محکم بماند و مفاصل به خوبی کار کنند. اما همانطور که گفته شد، با افزایش سن، کلاژن کمتری در مفاصل شما باقی می‌ماند. در اینجا، قرص ویتامین برای زانو درد که حاوی کلاژن نیز باشد، می‌تواند به شما کمک کند.

SAMe (S-آدنوزیل متیونین)

کبد به طور طبیعی این ترکیب شیمیایی را تولید می‌کند. طبق مطالعات، SAMe می‌تواند به خوبی دارو‌های ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن و ناپروکسن برای کاهش التهاب و تسکین درد موثر باشد. همچنین، این ترکیب ممکن است به ترمیم آسیب غضروفی که باعث علائم آرتریت می‌شود، کمک کند.

متیل سولفونیل متان (MSM)

MSM ترکیبی از گوگرد است که به طور طبیعی در میوه‌ها، سبزیجات، غلات و بدن حیوانات و انسان یافت می‌شود. گوگرد به بدن کمک می‌کند تا بافت همبند بسازد. مصرف روزانه ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی گرم یا بیشتر از این ماده طبیعی، ممکن است به تسکین علائم آرتروز زانو مانند درد و تورم کمک کند.

امگا ۳ برای زانو درد

اسید‌های چرب امگا ۳ که در روغن ماهی و سایر غذا‌ها یافت می‌شوند، بدن شما را تشویق می‌کنند تا مواد شیمیایی تولید کند که به کنترل التهاب کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که اسید‌های چرب امگا ۳ ممکن است به تضعیف علائم التهابی بیماری خودایمنی آرتریت روماتوئید کمک کنند. شواهد همچنین از امگا ۳ به عنوان درمانی برای درد آرتریت و سفتی مفاصل پشتیبانی می‌کنند.

کلام پایانی

در این مقاله مکمل‌ها و قرص ویتامین برای زانو درد را به شما معرفی کردیم که در تسکین درد مفاصل موثر هستند. این مکمل‌ها به روان شدن و حفظ بافت و عملکرد مفاصل کمک می‌کنند و خاصیت ضد التهابی دارند. مسکن‌هایی مانند استامینوفن (پاراستامول) یا دارو‌های ضدالتهاب غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن معمولا اولین انتخاب برای تسکین درد مفاصل هستند؛ اما دلایل قانع‌کننده زیادی برای این که بسیاری از مردم نمی‌خواهند این دارو‌ها را برای مدت طولانی مصرف کنند، وجود دارد. در مقابل، مصرف ویتامین برای زانو درد باعث افزایش سلامت کلی بدن و همچنین سلامت مفاصل می‌شود و در صورت صلاحدید پزشک شما، انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد.

نظر شما