شناسهٔ خبر: 68274377 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

مبینا نعمت‌زاده می‌تواند یک فیزیوتراپ خوب شود!

بهرام قدیمی می‌گوید در دوران مسئولیت او قهرمانان با 20 درصد ارفاق در کنکور وارد دانشگاه می شدند.

صاحب‌خبر -

یکی از افرادی که همواره در زمینه تحصیل قهرمانان در چند دهه اخیر نامش مطرح بوده، بهرام قدیمی است. مدیرکل سابق تربیت بدنی دانشگاه آزاد که البته هنوز هم به عنوان عضو هیئت علمی و استادتمام در این دانشگاه فعالیت می‌کند، خاطرات زیادی از مراجعه قهرمانان برای ادامه تحصیل دارد، موضوعی که این روزها و بعد از درخواست مبینا نعمت‌زاده در خصوص ادامه تحصیل در رشته پزشکی توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. 

بهرام قدیمی که هم اکنون ریاست فدراسیون هاکی را برعهده دارد، در خصوص بحث‌های مطرح شده پیرامون ورود مبینا نعمت‌زاده به عنوان مدال آور المپیک به رشته پزشکی در دانشگاه گفت: در دوره‌ای که من مسئولیت داشتم، خیلی از قهرمانان جهان و المپیک را ترغیب کردیم که وارد دانشگاه شوند و ادامه تحصیل دهند. نمونه‌اش همین آقای هادی ساعی که چند مدال المپیک دارد و الان هم رئیس فدراسیون تکواندو است. او بدون کنکور در رشته تربیت بدنی تحصیل کرد و تا دکترا هم پیش رفت. تسهیلاتی که ما برای قهرمانان قرار می‌دادیم این بود که 20 درصد در رتبه آن‌ها در کنکور ارفاق می‌شد و بعد از ورود به دانشگاه هم از پرداخت شهریه معاف بودند. چه در رشته تربیت بدنی و چه غیر از تربیت بدنی این اتفاق می افتاد. الان البته این قوانین تغییر کرده است.

وی درباره اینکه از نظر او ورود مبینا نعمت‌زاده به رشته پزشکی قابل قبول است یا خیر، عنوان کرد: در رشته پزشکی حساسیت‌های زیادی وجود دارد و چون پزشکان با جان انسان‌ها سروکار دارند، در دوره ما هم پیش نیامد که ورزشکاری را با سهمیه به رشته پزشکی بفرستیم. به نظرم برای این دختر تکواندوکار می توان شرایطی را فراهم کرد که به سمت تخصص های دیگری همچون فیزیوتراپی برود. اتفاقا چون ورزشکاران دائم با فیزیوتراپی سروکار دارند، این موضوع هم تاثیرگذار است و مبینا نعمت‌زاده یا سایر مدال آوران می‌توانند در این رشته موفق باشند.

بهرام قدیمی همچنین عنوان کرد: به هر حال ورزشکاران و مسئولین ورزشی همیشه از تسهیلات حضورشان در بحث قهرمانی استفاده کرده‌اند و زمانی هم که من مسئولیت داشتم، خیلی به آن‌ها کمک می‌کردم. همین الان هم رئیس فدراسیون کوهنوردی، بوکس، هندبال، بدمینتون و حتی آقای پولادگر برای گرفتن مدرک دکترا پیش ما در دانشگاه می‌آیند و مشغول تحصیل هستند. 

وی در پایان گفت: پیشنهاد من این است که با کمک وزارت ورزش می توان ورود ورزشکاران به رشته‌های غیر از تربیت بدنی را هم به شکل قانون درآورد. حتی من هم با پیگیری می‌توانم مصوبه شورای انقلاب فرهنگی را در این خصوص بگیرم و آن را قانون کنم تا ورزشکاران استفاده کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما