شناسهٔ خبر: 68272423 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

تل‌آویو دیگر امن نیست

عصر روز یکشنبه پس از وقوع یک انفجار قوی در تل‌آویو که یک کشته بر جای گذاشت و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی را به حالت آماده‌باش درآورد، گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد که با همکاری سرایا القدسشاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین مسئولیت این عملیات استشهادی را بر عهده گرفته‌اند. روزنامه همشهری امروز،روزنامه همشهری صبح،صفحه

صاحب‌خبر -

بهاره محبی-روزنامه‌نگار

عصر روز یکشنبه پس از وقوع یک انفجار قوی در تل‌آویو که یک کشته بر جای گذاشت و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی را به حالت آماده‌باش درآورد، گردان‌های عزالدین قسام(شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کرد که با همکاری سرایا القدس(شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین) مسئولیت این عملیات استشهادی را بر عهده گرفته‌اند.
در بیانیه گردان‌های قسام آمده است: «تا زمانی که جنایات و کشتارهای دشمن صهیونیستی و عملیات کوچاندن فلسطینیان و سیاست ترور دشمن ادامه داشته باشد، عملیات‌های شهادت‌طلبانه در اراضی اشغالی را از سر خواهیم گرفت.»  تارنمای خبری crisis24 با اشاره به انفجار کامیون حامل بمب در تل‌آویو، به دستپاچگی نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی پرداخته و نوشته گشت‌ها و پست‌های بازرسی در مجاورت محل انفجار چندبرابر شده و تدابیر شدید امنیتی در بخش‌های گسترده‌ای از تل‌آویو برقرار شده است.
نشریه عبری‎زبان هاآرتص نیز با اشاره به شکست فاحش نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در انفجار اخیر و تحولات 10ماه گذشته پس از آغاز جنگ غزه، نوشته که نیروهای امنیتی در ماه‌های گذشته بارها در محافظت از ساکنان اسرائیل(شهرک‌نشینان) ناکام مانده‌اند.
الیور لیوی، خبرنگار شبکه عبری‎زبان کان نیز تأکید کرده که بر عهده گرفتن مسئولیت بمب‌گذاری تل‌آویو توسط حماس و جهاد اسلامی یادآور روزهای اوج انتفاضه دوم است که این 2جنبش همراه با گردان‌های شهدای الاقصی عملیات‌های مشترک انجام می‌دادند.
برخی منابع نیز از مخفی کردن هویت فرد کشته‌شده توسط صهیونیست‌ها خبر دادند و حتی این گمانه مطرح شده که مقتول یکی از افسران موساد باشد.
همچنین روز گذشته  منابع عبری  از شنیده شدن صدای انفجار در منطقه «گوش‌دان»  در حومه تل‌آویو خبر دادند.
پیش از این نیز فلسطینیان در واکنش به اشغال صهیونیست‌ها در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی به عملیات‌های شهادت‌‌طلبانه دست زده‌ بودند که برخی از آنها عبارتند از:




 

نظر شما