شناسهٔ خبر: 68270197 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

بررسی‌ آگهی‌های‌ اجاره‌خانه نشان می‌دهد؛

رواج پدیده «اتاق خوابی» در پایتخت

بررسی‌ آگهی‌های‌ اجاره‌خانه منتشر شده در پلتفرم‌های معاملات مسکن نشان می‌دهد برخی از موجران اتاق‌خواب‌هایی با سرویس‌ و آشپزخانه مشترک اجاره می‌دهند.

صاحب‌خبر -
رواج پدیده «اتاق خوابی» در پایتخت

بنا به مشاهدات اجاره برخی از این آگهی‌ها نه تنها غیرمنطقی است بلکه به لحاظ کیفیت، زیبایی، امکانات، رفاه و امنیت نیز در سطح پایینی قرار دارند و می‌توان گفت که غیرقابل سکونت است و یا تصاویر با‌ اطلاعات آگهی همخوانی ندارد.

برای مثال، در محله منیریه، برای سوئیتی قدیمی با 30 مترمربع زیربنا، بدون اتاق و پارکینگ با 300 میلیون تومان رهن و 5 میلیون تومان اجاره ماهانه آگهی شده است؛ اما در آگهی قید شده که ساخت بنا برای سال 1400 است.

در ولنجک نیز، برای واحدی 20 متری اما با ظاهر و امکانات به‌روز، بدون پارکینگ، آسانسور و انباری، 350 میلیون تومان رهن و 10 میلیون تومان اجاره ماهانه در نظر گرفته شده است.

آگهی دیگر مربوط می‌شود به واحدی با 30 مترمربع زیربنا بر روی پشت‌بام در محله تهرانپارس شرقی که در اطلاعات آن قید شده که این واحد، در مساحت 100 مترمربع زیربنا قرار گرفته و رهن آن، 100 میلیون تومان و اجاره ماهانه آن 4 میلیون و 500 هزار تومان است.

برخی از این اتاق و سوئیت‌ها در بالکن و یا زیرهم‌کف این ساختمان‌های قدیمی قرار گرفته‌اند؛ سوئیت ۱۵ متری زیر هم‌کف در محله خاک سفید، با 100 میلیون تومان رهن و یک میلیون تومان اجاره ماهانه آگهی شده است.

منبع: اکو ایران

نظر شما