شناسهٔ خبر: 68269470 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

۷ اشتباه رایج و تکراری در بستن چمدان

بسیاری موافقند که بستن چمدان برای مسافرت قسمت سرگرم کننده سفر نیست، زیرا برخی به هنگام بستن چمدان دچار مشکل شده و مرتکب اشتباهات مکررو رایجی می‌شوند که ممکن است دوره قبل از سفر و خود مسافرت را استرس‌زاتر و کمتر لذت‌بخش کند.

صاحب‌خبر -

در فصل تابستان و مسافرت، آمادگی خوب و آگاهی از اشتباهات رایج به هنگام بستن چمدان، برای پرهیز از آن‌ها و لذت بردن از یک سفر خوشایند بدون خستگی و ناراحتی که ممکن است در وهله اول لذت سفر را از بین ببرد، امر ضروری به شمار می‌رود.

کار پیچیده‌ای است

به گزارش خبرآنلاین، بسته‌بندی لوازم و آماده‌سازی چمدان‌های مسافرتی در صدر فهرست استرس‌هایی است که همراه با آماده شدن برای سفر است. لیدیا مانسیل، متخصص گردشگری، می‌گوید که ریشه‌های تعارض در بستن چمدان برای سفر، اساساً این است که شخص نمی‌داند چه چیزی را باید با خود حمل کند.

مانسیل در مقاله‌ای در وب‌سایت «تراول لند لژر» گفت که تردید و عدم اطمینان درباره بستن چمدان اغلب می‌تواند آنقدر زیاد شود که مسافر را فلج و گیج کند. او ممکن است در بسته‌بندی لوازم اغراق کند. از سوی دیگر، دیگرانی هستند که لوازم کافی حمل نمی‌کنند، زیرا آن‌ها نیز کاملاً مطمئن نیستند که در مقصدشان به چه چیز‌هایی نیاز دارند.

مانسیل تأکید می‌کند که افراط و تفریط در بسته‌بندی لوازم، مسافر را آزار می‌دهد، و هر نوع ناراحتی در این خصوص، از لذت سفر می‌کاهد.

خطا‌های رایج

اشتباهات رایج و مکرری وجود دارد که افراد هنگام بستن چمدان مرتکب می‌شوند، از جمله:

۱- زمان‌بندی اشتباه

زمان‌بندی یک اصل بسیار مهم به هنگام بستن چمدان است. شروع خیلی زود ممکن است باعث شود فرد مجبور شود از وسایل خاصی استفاده نکند، زیرا آن‌ها از قبل داخل چمدان هستند. دیر شروع کردن نیز احتمال فراموشی برخی از لوازم مهم را افزایش می‌دهد.

مناسب‌ترین زمان برای بستن چمدان، هفته قبل از سفر است. این امر باعث می‌شود زمان کافی برای آماده‌سازی و تمرکز برای بسته‌بندی وسایل مورد نیاز سفر را داشته باشید.

۲- چمدان نامناسب

عدم انتخاب سایز و نوع چمدان مناسب برای سفر ممکن است باعث استرس بیشتر مسافر شود. مهم است که چمدانی را انتخاب کنید که برای وسیله حمل و نقل مورد استفاده، از جمله هواپیما، قطار یا ماشین مناسب باشد. همچنین باید متناسب با ماهیت سفر باشد، چه کوهنوردی باشد و چه جاده‌های ناهموار که در آن چمدان چرخ‌دار ترجیح داده نمی‌شود.

اندازه چمدان نیز هنگام آماده شدن برای سفر مهم است، زیرا چمدانی که بیش از حد بزرگ است موجب افراط در بسته‌بندی بیش از حد لوازم می‌شود، در حالی که در چمدان بسیار کوچک، به جای تا کردن وسایل، آن‌ها را درهم می‌پیچند.

۳- وسایلتان را لیست نمی‌کنید

صرف زمان برای نوشتن آنچه نیاز دارید و بررسی موارد مورد نیاز می‌تواند در زمان و مکان صرفه‌جویی کند. عدم استفاده از فهرست و مرور آن پس از بسته‌بندی، احتمال فراموشی وسایل را افزایش می‌دهد. این فهرست همچنین به تعیین لباس‌هایی که در طول روز پوشیده می‌شوند کمک می‌کند، بنابراین مسافر از بسته‌بندی بیش از حد لوازم زیاد و غیر ضروری خودداری می‌کند.

براساس مقاله‌ای که در وب‌سایت «مارتا استوارت» منتشر شده، لازم است فهرستی دقیق تهیه کنید که شامل همه چیز از تعداد جفت‌های جوراب گرفته تا دارو‌های مورد نیاز و مسکن‌های موجود در جعبه کمک‌های اولیه باشد، حتی شارژر گوشی نیز باید در لیست قرار گیرد.

در این مقاله آمده است که بزرگترین مزیت ایجاد یک لیست قبل از سفر این است که می‌توانید به راحتی هر چیزی را به آن اضافه کنید و اگر نیاز به خرید چیزی برای سفر وجود دارد، به خاطر سپردن آن ساده خواهد بود، زیرا در لیست قرار گرفته است.

۴- تا کردن لباس

تا کردن لباس‌ها هنگام بستن چمدان می‌تواند فضای زیادی را اشغال کند. به هم پیچیدن لباس‌ها راه بهتری برای استفاده حداکثری از فضای چمدان شماست.

۵- عدم بررسی محدودیت وزن و اندازه

افراط در بسته‌بندی لوازم به دلیل عدم اطمینان مسافر گاهی اوقات رخ می‌دهد. ممکن است اضافه وزن منجر به صرف هزینه بیشتر شود.

ترازو‌های دیجیتال ارزان‌قیمت زیادی مخصوص چمدان وجود دارد تا مسافر بداند که آیا وزن چمدانش از حداکثر حد مجاز فراتر رفته است یا خیر؟ این امر به او این فرصت را می‌دهد تا قبل از پرداخت هزینه‌های اضافی، آن را دوباره پر کند.

حتی در برخی از پرواز‌های بین‌المللی، چمدان‌های دستی، وزن و اندازه‌گیری می‌شوند و لازم است برای جلوگیری از پرداخت هزینه‌های اضافی یا مشکلات دیگر، وزن یا حتی اندازه چمدان‌ها، بیش از یک‌بار توسط شرکت‌های هواپیمایی بررسی شود.

۶- کفش‌های زیاد

برخی از افراد در سفر چند کفش می‌پوشند که وزن زیادی دارد و فضای زیادی از چمدان را اشغال می‌کند. کفش‌ها به سختی حمل می‌شوند، به خصوص که سنگین هستند و تاشو نیستند. بهتر است مسافر علاوه بر کفشی که در سفر می‌پوشد، تعداد محدودی کفش را انتخاب کند که بیشتر از ۳ جفت نباشد.

ماست مسافر کفش‌های ساده و متناسب با همه لباس‌هایش را انتخاب کند و بزرگ‌ترین یا سنگین‌ترین کفش خود را هنگام مسافرت بپوشد تا از وزن و فضای استفاده شده در چمدان‌ها کاسته شود.

۷- فضای اضافی باقی نمی‌گذارید

یک مسافر برای خرید هدایایی از کشور یا مکان‌هایی که بازدید می‌کند به فضای اضافی در چمدان خود نیاز دارد. بسته‌بندی بیش از حد لوازم در چمدان، فضای خالی آن را کاهش می‌دهد و مسافر ممکن است مجبور شود از فکر خرید سوغاتی صرف‌نظر کند. اگر مسافر قصد دارد به خرید برود یا برای دوستانش سوغاتی بخرد، هنگام تهیه چمدان باید این نکته را به خاطر داشته باشد.

نظر شما