شناسهٔ خبر: 68263120 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری شیراز:

شهرداری شیراز حمایت از گروه های جهادی اربعین را وظیفه خود می داند

شیراز- معاون فرهنگی شهرداری شیراز افزایش ارائه خدمات به زوار حسینی را حاصل تلاش گروه های جهادی اربعین دانست و گفت: شهرداری شیراز حمایت از گروه‌های جهادی اربعین را وظیفه خود می داند.

صاحب‌خبر -

محمدعلی چوبینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه امسال لیاقت داشتیم تا خادم زوار امام حسین باشیم، گفت: موکب احمد بن موسی (ع) به همت شهرداری شیراز و حمایت شورای شهر شیراز در مرز شلمچه راه‌اندازی شد تا هم بحث اسکان و پذیرایی و هم فعالیت‌های فرهنگی را به زوار اربعین ارائه کند.

وی افزود: همچنین ما در ورودی شیراز از سمت شرق پل فسا و در غرب شیراز هم از ورودی هم خروجی شهر برای زائرانی که عازم کربلا هستند و یا زواری که از این سفر معنوی برمی‌گردند به همت خدام الحسین و مجموعه‌های مردمی ظرفیت‌هایی را ایجاد کرده‌ایم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت: سالهاست موکب‌های مردمی در این راستا زحمت می‌کشند که شناخته شده هستند و به زوار امام حسین (ع) هم در بحث اسکان، هم پذیرایی و سایر خدمات تلاش می‌کنند.

چوبینی با بیان اینکه توسط این مواکب به مردمی که از استان‌های شرقی کشور همچون کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان از این سمت تردد می‌کنند، خدمت‌رسانی می‌شود، گفت: ۲ کمپ زیبا شهر و جنت ظرفیتی است که شهرداری برای اسکان زائرین اختصاص داده است.

وی با اشاره به زوار غیرایرانی هم گفت: ما زائرین غیر ایرانی هم داریم به‌خصوص از پاکستان و کشورهای همسایه شرقی که امسال با توجه به آمار موجود، نسبت به سال‌های قبل رشد چشمگیری داشته است.

او افزایش ارائه خدمات به زوار اربعین را حاصل همت گروه‌های مردمی و جهادی عنوان کرد و گفت: ما به عنوان شهرداری شیراز و در مجموعه سازمان فرهنگی وظیفه خود می‌دانیم که هم این گروه‌های جهادی اربعین را حمایت کرده و هم توسعه زیرساخت‌هایی که وجود دارد را رونق ببخشیم.

معاون شهردار شیراز با بیان اینکه تلاش می‌کنیم این فعالیت‌ها و این خدمت رسانی به صورت مردم‌پایه باشد، عنوان کرد: در واقع تلاش شده است تا گروه‌های مردمی این اتفاق مهم را رقم بزنند و مایه عاقبت‌بخیری همه ما باشند ما نیز تلاش می‌کنیم این اقدامات را تسهیل کنیم که هم زوار و هم موکب‌داران راضی باشند و ما نیز مورد رضایت اهل بیت قرار گیریم.

نظر شما