شناسهٔ خبر: 68261632 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

مهدی هاشمی نسب، بازی با آتش!

مهدی هاشمی نسب برای دومین بار در بیست و چهار ساعت، صحبت‌های نسبتا تندی علیه سرمربی استقلال مطرح کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، این موضوع با کمی مشابهت در فصل گذشته لیگ برتر نیز اتفاق افتاده است. زمانی که گفته می شد حضور هاشمی‌نسب در استقلال با مخالفت‌هایی مواجه شده و این همکاری ممکن است شکل نگیرد. در آن روز البته فشار هواداری و علاقه‌مندی بسیار به حضور این ستاره سابقه دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، آنقدر سنگین بود که در نهایت چاره‌ای جز استخدام او نبود. چرا که استقلالی‌ها، حضور هاشمی‌نسب را برای بردن جنگ‌های روانی لازم داشتند، به‌خصوص که اون نماد مقابله با هواداران پرسپولیس در فوتبال ایران محسوب می‌شد و می‌شود.

در فصل گذشته، زمزمه‌هایی از دلخوری‌های شدید و صحبت‌های پرحاشیه گلزن دیروز دربی‌ها درباره سرمربی تیم مطرح می شد، اما این برخلاف باور بسیاری از علاقه‌مندان بود، چرا که همکاری یک همکاری طولانی میان هاشمی‌نسب و جواد نکونام وجود داشت. اگرچه در این بین، یک‌بار به‌خاطر درگیری شدید در حاشیه یکی از بازی‌های فولاد مدتی در این ادامه همکاری وقفه افتاده بود. با این حال، هاشمی‌نسب در هماهنگی با سبکی که قرار بود در استقلال در پیش گرفته شود، در نهایت به کادر فنی اضافه شد و از همان ابتدا هم در جای خود نشست. همانطور که قبلا این نقش در هدایت تیم فولاد، تمرین شده بود.

هاشمی‌نسب یک عنصر انگیزشی و یک مربی محبوب بازیکنان برای شادی‌های گل بود که تعدادی از مربیان تیم‌های حریف، از رفتار و سر و صدای او در حین مسابقه بسیار دلخور شده‌اند. با این حال، در مسیر قهرمانی استقلال در فصل گذشته، وجود هاشمی‌نسب ضروری به نظر می‌رسید. او همچنین چندین‌بار در پایان مسابقات، اقدام به مصاحبه‌هایی کرد که در زمان خودش، سر و صدای زیادی به پا کرد. چیزی که هاشمی‌نسب را دوباره به سرخط خبرهای ایران باز می‌گرداند.

فصل تازه شایعاتی درباره احتمال عدم همکاری این مهره بی‌جانشین تیم نکونام بر زبان‌ها جاری بود و با گذشت زمان مشخص شد که شایعات حقیقت دارند و مخالفت‌های برای ادامه همکاری بین طرفین ایجاد شده است. اتفاقی که هاشمی‌نسب آن را برنتابیده و حداقل در مصاحبه با خبرنگاران میدانی، با گوشه و کنایه و حالا با کمی صراحت بیشتر، به همکار و سرمربی پیشین خود در سال‌های اخیر تاخته است.

هاشمی‌نسب شب گذشته نیز در کلاب هاوس حضور پیدا کرد و با وجود اینکه اساساً در بسیاری از مواقع از گفت‌وگو و مصاحبه فراری است، صحبت‌های تازه‌ای را در همین باره به زبان آورد که بلافاصله رسانه‌ای شده است. او در بخشی از صحبت‌هایش، تاکید می‌کند که او مثل یک جعبه سیاه می‌ماند که اگر بخواهد حرف‌هایی را که لازم است بزند، اتفاقات بدی رخ خواهد داد. جمله‌ای تقریبا تهدیدآمیز، در جهت افشای رازهایی که به صورت طبیعی بین یک سرمربی و دستیارش وجود دارد. اگرچه ممکن است این یکی وجوه مختلفی داشته باشد.

این از آن جملاتی است که به سرعت شما را در معرض یک قضاوت اخلاقی قرار می‌دهد، ایجاد شک می‌کند و شما را ناخودآگاه به یکی از این دو جبهه هُل می‌دهد. اول آنهایی که عقیده دارند افشای مسائل شخصی میان همکاران سابق یک حرکت ناپسند است و دوم آنهایی که می‌گویند به صورت مطلق هر چیزی که غیر اخلاقی و نادرست بوده، باید در مورد افراد افشا بشود. در هر صورت، حالا هواداران استقلال در خلوت خود در یکی از این دو گروه قرار می‌گیرند و طبعاً هواداران تیم رقیب نیز با استناد به این جملات، در آینده درباره آنچه که هاشمی‌نسب آنها را راز می‌خواند، گمانه‌زنی خواهند کرد.

مسئله اصلی، پر سر و صدا بودن این مدافع میانی سابق فوتبال ایران است. هاشمی‌نسب در سکوت، از تیم کوپه داغ ترکمنستان به پرسپولیس ملحق شد و پس از کشمکش‌های اولیه با حمید درخشان، با گلزنی در اولین دربی روی سانتر رضا شاهرودی و مقابل استقلال پرستاره‌ای که فرهاد مجیدی، داریوش یزدانی، علی موسوی، رضا حسن‌زاده و... را در ترکیب خود داشت، در میان هواداران نگاه‌ها را به خود جلب کرد و سپس با تکرار این گلزنی‌ها نشان داد که چه بازیکن ویژه است.

او بی‌واهمه و با همان سر سرخ، بخشی از حواشی تیم قدرتمند پرسپولیس آن سال‌ها بود که در نهایت پذیرفت نقش اول جنجالی‌ترین انتقال تاریخ فوتبال ایران هم باشد. بازیکنی که شاید خاص‌ترین گل تاریخ دربی‌ها را نیز وارد دروازه احمدرضا عابدزاده کرده است. گلی که دقیقاً به دلیل استفاده هوشمندانه منصور پورحیدری از او در خط حمله استقلال در آن دربی پر تب و تاب و جنجالی و دعوایی، به نفع استقلال وارد دروازه عابدزاده شد. ضربه‌ای که ظرفیت روحی و مبارزه‌جویی هاشمی‌نسب را اثبات می‌کند. او در آن بازی به‌خصوص، زهرش را به هوادارانی که ماه‌ها بدترین فحاشی‌ها را علیهش به نمایش گذاشتند، ریخت و انتقام تاریخی از آنها گرفت.

اگرچه میدان تغییر کرده و از آن سال‌ها بسیار گذشته، اما هاشمی‌نسب همان است که بود؛ پر سر و صدا و خیره کننده. به همین دلیل، صحبت‌های او با پیش‌زمینه افشاگری علیه کادر فنی، بازتابی بیش از مصاحبه‌های دیگر افراد در استقلال خواهد داشت و شاید آرامش و تمرکز تیم را به‌صورت کامل بریزد. اینکه هاشمی‌نسب عقب بکشد یا به این موضوع رسیدگی بشود، هنوز مشخص نیست اما بازی با آتش، بدون شعله نخواهد بود. این درسی است که پیش از هر کس، اعضای حاضر در کادر فنی استقلال آن را با تمام وجود آموخته‌اند.

 

نظر شما