شناسهٔ خبر: 68261458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حجت الاسلام رفیعی:

در جبهه حق باید صبر و استقامت داشته باشیم

قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: ما باید در جبهه حق صبوری کنیم و استقامت داشته باشیم، چراکه نباید از مواجه شدن با جبهه باطل بترسیم و همواره باید مدافع حق باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر رفیعی شامگاه یکشنبه طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: رزمندگان در جبهه‌های جنگ شکیبایی و استقامت خاصی داشتند و این ثابت قدمی و صبوری است که پیروزی را رقم می‌زند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: انسان مؤمن باید بر عبادت نیز صبوری کند و این صبر فقط در پیوند با مصائب و سختی‌ها نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت ادامه داد: صبر بر اذیت همسر از دیگر مشخصه‌های صبوری است و بر اساس روایات صبوری زن در مقابل بد اخلاقی‌های همسرش موجب محشور شدن او با حضرت آسیه (س) می‌شود.

حجت الاسلام رفیعی ابراز کرد: صبوری در معصیت‌ها و گناهان از مؤلفه‌های دیگر صبر است و انسان مؤمن باید با صبر نسبت به ترک معصیت‌ها و گناهان اهتمام داشته باشد.

استاد حوزه علمیه گفت: ما باید در جبهه حق صبوری کنیم و استقامت داشته باشیم، چراکه نباید از مواجه شدن با جبهه باطل بترسیم و همواره باید مدافع حق باشیم.

وی تصریح کرد: انسان مؤمن باید در مواقع تنگ دستی و بیماری صبر پیشه کند و در صورتی که حرف دل و راز خود را با دیگران در میان بگذارد، ضعیف و ذلیل می‌شود، بنابر این باید قناعت کند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: صبر بر کسب علم در روایات و نقل‌های معصومین تأکیدات ویژه‌ای شده است و افراد برجسته دینی و شایسته‌ای که در امر علم جویی به موفقیت رسیده‌اند، بواسطه صبوری آنها بر کسب علم بوده است.

نظر شما