شناسهٔ خبر: 68255852 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

نرخ جریمه نگه‌ داشتن خودرو در صحنه تصادفات خسارتی اعلام شد

ايسنا : نگه‌ داشتن خودرو در صحنه تصادفات خسارتی ۱۰۰ هزار تومان جریمه به دنبال دارد.

صاحب‌خبر -

 بر اساس ابلاغ محمد مخبر، سرپرست وقت ریاست جمهوری از تاریخ ۲۳ تیرماه مبالغ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی با هدف بازدارندگی و پیشگیری از وقوع تصادفات رانندگی و همچنین ارتقاء نطم ترافیکی افزایش یافت.

در این میان یکی از تخلفاتی که ممکن است بسیاری از راننده‌ها از آن بی‌خبر باشند، تخلفی است که برخی از رانندگان در هنگام وقوع تصادفات رانندگی خسارتی مرتکب آن می‌شوند. در صورتی که پس از وقوع تصادف میان دو خودرو، این حادثه منجر به جرح یا فوت کسی نشده و وسیله نقلیه نیز قابل حرکت باشد، راننده موظف است که خودرو را به حاشیه مسیر منتقل کرده و مسیر را برای تردد دیگر خودروها بازگشایی کند. در چنین شرایطی توصیه پلیس راهور ثبت عکس و فیلم از صنه تصادف و بازگشایی مسیر است.

برابر قانون «خودداری از کناربردن وسیله نقلیه قابل حرکت که به علت تصادف منجر به خسارت یا نقص فنی و یا علل دیگر درسطح سواره رو متوقف شده است» در کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی ۱۰۰ هزار تومان جریمه در پی دارد. مبلغ جریمه این تخلف در سایر شهرها ۶۰ هزار تومان و در سایر روستاها نیز ۳۰ هزار تومان تعیین شده است. 

ارتکاب چنین تخلفی عمدتا سبب اخلال در نظم ترافیک می‌شود، اما در موارد دیگری نیز مشاهده شده که عدم جابجایی خودرو علاوه بر اخلال در نظم ترافیکی سبب وقوع تصادفات ثانویه نیز شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما