شناسهٔ خبر: 68255175 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

اهدای ۲۰ هزار هدیه به کودکان در پیاده‌روی اربعین

رئیس ستاد اربعین کانون پرورش فکری از اهدای ۲۰ هزار دست‌سازه خلاق اعضا و مربیان این مرکز فرهنگی به زائران کودک در پیاده‌روی اربعین خبر داد.

صاحب‌خبر -

 فروهر معدنی، رئیس ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از اهدای 20 هزار دست‌سازه خلاق اعضا و مربیان کانون به زائران کوچک حسینی خبر داد و گفت: این دست‌سازه‌ها در مسیر پیاده‌روی اربعین در میان کودکان و نوجوانان حاضر در این سفر معنوی توزیع خواهد شد.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون همچنین گفت: در استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، کردستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان پایگاه‌های مرزی کانون برپا شده است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، همدان، مرکزی، قم، لرستان، گیلان، مازندران، اصفهان، زنجان، قزوین، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، کرمان، خراسان جنوبی و هرمزگان به عنوان استان‌های معین (کمک کننده) به استان‌های مرزی برای ایام اربعین تعیین شده‌اند.

رئیس ستاد اربعین کانون توضیح داد: دست‌سازه‌های حسینی به موسسه‌های دیگر از جمله هدهد سلیمان ارسال شده است تا به کودکان عراقی نیز اهدا شود.

اهدای ۲۰ هزار هدیه به کودکان در پیاده‌روی اربعین

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری گفت: کودکان زائر اربعین در نقاط مرزی در پایگاه‌های ثابتی که کانون در آن مناطق راه‌اندازی کرده است، از برنامه‌های کانون استفاده می‌کنند.

یادآوری می‌شود دست‌سازه‌ها، کاردستی‌ها و هدایای کوچکی هستند که با روش‌های مرسوم در کانون از سوی اعضا و مربیان مراکز، تهیه و از سوی سفیران اربعین (مربیان داوطلب حضور در مراسم پیاده‌روی برای ارائه‌ خدمات فرهنگی به مخاطبان کودک و نوجوان) به زائران ایرانی و عراقی و میهمانان کوچک امام‌حسین(ع)، تقدیم ‌می‌شود.

نظر شما