شناسهٔ خبر: 68253790 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نیازمند تغییر و اصلاح قانون جذب وکلا هستیم

رئیس کانون وکلا دادگستری مازندران گفت: با افزایش جذب وکلای تازه کار روبه‌رو هستیم در حالیکه قانون جذب وکلا نیازمند تغییر و اصلاح است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، بهرام ولی پور رئیس کانون وکلای دادگستری مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نیازمند برخی بازنگری‌ها در زمینه جذب وکلا هستیم اظهار داشت: در گذشته شاهد اجرای قانونمند جذب وکلا بودیم و نیازمند تغییر و اصلاح این قانون هستیم.

وی با بیان اینکه قانون تسهیل در مجلس تصویب شد که قوه قضاییه و دستگاه‌های اجرایی را با چالش‌هایی روبرو کرده است. بیان کرد: قانون مجوزهای کسب و کار تصویب شد و برای مثال در بحث وکیل در گذشته نیازسنجی برای هر شهرستان داشتیم و براساس نیاز در شهرها و استان ظرفیت تعداد وکیل را مشخص می‌کردیم و براساس مصوبه ریاست دادگستری و یک نماینده دیگر از دادگستری و  کانون وکلا وکیل تربیت می‌کردیم اما در مجلس یازدهم قانون تسهیل مجوز کسب و کار را تصویب کردند و به کانون وکلا اعلام می‌شد که انحصار طلبید و در دو سال با سنجش نمرات برخی افراد با نمرات پایین قبول شده تلقی شدند و هیچ نهاد قانونی به اعتراضات این نوع نحوه گزینش توجهی نکرد.

رئیس کانون وکلا مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: پس از یکسال، عملکرد وکلای تازه ورود چالش‌هایی را ایجاد کرده است و الان بسیاری از مدیران دادگستری درصدد اصلاح برخی امور هستند.

وی با تاکید بر اینکه قانون جهش تولید هم به واحدهای تولید اجازه داشتن کارشناس حقوقی را می‌دهد تصریح کرد: نیازسنجی‌های مناسب در تامین وکیل توجه نشد و اکنون با وکلای بدون مهارت مواجه هستیم.

رئیس کانون وکلا مازندران اظهار کرد: در کانون وکلا سالانه آزمون برگزار می‌شود و بیش از 20 هزار شغل با پروانه وکالت  در کشور ایجاد کردیم و در مازندران که سالانه نیاز 150 نفر کارآموز داشتیم 1400 نفر در مازندران کارآموز جذب شد.

وی همچنین تاکید کرد: کارشناس کم سواد را به وکلایی بیکار تبدیل می‌کنیم و دلالی و کارچاق‌کنی افزایش پیدا می‌کند و این در حالیست که در کانون وکلا توان تامین وکیل را داریم و توافق با بهزیستی، کمیته امداد و ...ب ای تامین وکیل برای افراد کم بضاعت را داریم که امیدواریم نگاه کارشناسانه‌ای در جذب وکلا داشته باشیم.

ولی‌پور گفت:خبرنگاران چشمان بیدار جامعه هستند و با وکلا در یک راستا هستند و امروز شاهدیم وکلا نیز همانند خبرنگاران در دفاع از خود با چالش روبرو می‌شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در بیان واقعیت پیشتازیم اما مصونیت خبری وجود ندارد و با پس لرزه‌های پس از اخبار روبرو می‌شوند بیان کرد: امیدواریم در بحث خبررسانی جناح گیری وجود نداشته باشد و خبرنگاران در حوزه اطلاع رسانی بدون جناح گیری به انعکاس واقعیت‌ها اقدام کنند.

ولی پور خاطرنشان کرد: کانون وکلا سالهاست به عنوان نهاد مدنی بدون وابستگی در دفاع از حقوق مردم فعالیت کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما