شناسهٔ خبر: 68252966 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

آغاز بررسی صلاحیت میدری، وزیر پیشنهادی کار/ موافقت کمیسیون اجتماعی و بهداشت و آموزش با میدری/ ابراهیمی: میدری پرچم‌دار عدالت خواهی در کابینه است آغاز بررسی صلاحیت میدری، وزیر پیشنهادی کار/ موافقت کمیسیون اجتماعی و بهداشت و آموزش با میدری/ ابراهیمی: میدری پرچم‌دار عدالت خواهی در کابینه است

به گزارش شبکه شرق، کمیسیون‌های اجتماعی و بهداشت و درمان و آموزش صلاحیت میدری، وزیر پیشنهادی کار را برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایید کردند. عباس گودرزی، نماینده بروجرد، مخالف وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تحیرم که برخی افراد می‌خواهند از کنار فتنه به سادگی عبور کنند. مگر

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، کمیسیون‌های اجتماعی و بهداشت و درمان و آموزش صلاحیت میدری، وزیر پیشنهادی کار را برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایید کردند.

 

عباس گودرزی، نماینده بروجرد، مخالف

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تحیرم که برخی افراد می‌خواهند از کنار فتنه به سادگی عبور کنند. مگر فتنه یک بحث سیاسی است؟ مساله بنیادین و اقتصادی است.

تحریم‌های فلج کننده محصول «فتنه 88» بود. آقای میدری در کمیسیون اجتماعی، از او پرسیدم که بفرمایید قبول دارید اقدام مجلس ششم خلاف امنیت ملی و سوءسابقه محسوب می‌شود یا خیر، برخی می‌گویند توبه کرده است، خب برود جایی جز صدر یک وزارتخانه. کدام نظام سیاسی چنین کاری می‌کند؟ قرار گرفتن چنین نگرشی در چنین جایگاهی نگران کننده است. همه آنان که این نامه را امضا کردند، همه رفتند ولی این آقا ماند و با حمایت دوستانشان، 8 سال معاون وزیر شد.

 

محمد سادات ابراهیمی، نماینده شوشتر / موافق

میدری در مورد ضرورت اجماع سال ها نوشته است. حالا حمایت از میدری موضوع یک اجماع کم سابقه شده است. از بسیج دانشگاه امیرکبیر تا اقتصاددان های اصولگرا و ...  از میدری حمایت می کنند نشان دهنده همین اجماع است.

 

میدری دغدغه کاهش فقر و عدالت اجتماعی دارد. هزاران کارگر ساختمانی بدون بیمه چشم انداز حضور میدری هستند. هزاران کودک بی شناسنامه و ده ها میلیون ایرانی می فهمند که ارزش خدمات عمومی او چقدر بوده است. او در جلسه کابینه می تواند مهم ترین پشتوانه فکری برای ایجاد عدالت اجتماعی باشد.

 

یکی از دستاوردهای بزرگ میدری که در هیاهوی سیاسی دیده نشد ساخت زیرساخت های ظرفیت ساز در مورد فقر و نابرابری بوده است. سیاست گذار رفاهی این امکان را دارد که توصیف مناسبی از فقر و نابرابری داشته باشد. امروز سیاست گذار رفاهی شناخت خوبی از نقشه فقر درایران و ابزار لازم برای فقرزدایی دارد. پایگاه داده ایرانیان موجب سیاست گذاری رفاهی در کشور شده اند و امکان سیاست گذاری موثر در حوزه نابرابری را فراهم کرده اند.

 

میتوان با اطمینان پیش بینی کرد که حضور او در این وزارتخانه فقط موفقیتش در حوزه نابرابری نیست و تاثیرات جدی در بخش های دیگر خواهد گذاشت. میدری پرچم دار عدالت خواهی خواهد بود. دولت پزشکیان با توجه به شعارهایش نیاز دارد که متخصص ترین فرد در حوزه سیاست اجتماعی را برعهده بگیرد.

 

توانایی در براقراری ارتباط در بدنه کارشناسی حوزه رفاه یکی از دیگر از ویژگی های میدری است. توانمندی ایشان در ائتلاف سازی حول مسائل مشخص سیاستی بوده است. بسیاری پروژه های عظیم در دوره های مسئولیت میدری بدون اختلافات مرسوم سیاسی اجرایی می شد.

 

 

محسن بیگلری، نماینده سقز/ موافق

ابتدا به عنوان یک کرد اهل سنت انتظار داشتم که یک نفر اهل سنت در کابینه حضور داشته باشد البته این به منزله رد کابینه نیست. استفاده از اقوام و مذاهب را شخصا از پزشکیان مطالبه کردم. فرمودند با اعتقاد قوی از اقوام و مذاهب استفاده می کنند و کابینه فقط این 19 نفر نیست.

 

این 19 وزیر را نهادهای امنیتی تایید کردند پس برای من نوعی حرفی نمی‌ماند. همچنین رهبری فرمودند که برای انتخاب وزیر 10 شاخص می خواهیم که دکتر میدری بسیاری از این شاخص ها را داریم. استیضاح دست مجلس است. هر کدام از وزرا اگر از خط قرمز ما که نظام و رهبری است عبور کرده و منحرف شوند، راه استیضاح برای ما باز است پس بیاید به میدری اعتماد کنیم.

 

امروز کسی برای وزارتخانه کار و رفاه اجتماعی معرفی شده که 8 سال معاون این وزارتخانه بوده و البته سابقه نمایندگی مجلس را نیز دارد.

 

 

قاسم روانبخش، نماینده قم/ مخالف

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی رای اعتماد ما به هریک از وزرا، یعنی حاکم کردن یک شخص بر جان و مال و ناموس مردم. باید با اعتقاد و یقین باشد. وزرای پیشنهادی کمتر به نطق‌های مخالفان پاسخ می‌دهند، آقای ظفرقندی هم همین کار را کرد.

اصلاح دو معنا دارد، یکی اصلاحات رضاخانی و آمریکایی است، یکی به معنای اصلاحات واقعی است، یعنی پایبندی به اصول و اصلاح روش‌ها. دومی کار انبیاء و امام است.

اصلاح‌طلبی به معنای رفورم و تغییر تدریجی نظام هم یک نوع اصلاح است، برخی از افراد از همین جنس هستند. ما با این افراد به شدت مخالفیم چراکه به دنبال زدن اصول هستند. مبنای فکری این اصلاح‌طلب تندرو، سکولاریسم و لیبرالیسم است و می‌گویند دین حق حاکمیت ندارد. بعضی از دوستان معرفی شده برای وزارت، از همین دسته دوم هستند، مثل آقای ظفرقندی و آقای میدری. اگر کسی اعتقاد به ولایت فقیه داشته باشد، معنا ندارد که نامه جام زهر بنویسد.

 

منبع: sharghdaily-940431

نظر شما