شناسهٔ خبر: 68250731 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

قالیباف در صحن مجلس:

قالیباف: صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی، پیش از معرفی به مجلس، در دستگاه‌های ذی‌ربط بررسی و تأیید شده است / تشخیص نهایی با مجلس است

صلاحیت کلیه ۱۹ وزیری که به مجلس معرفی شده اند در دستگاه‌های ذیربط تایید شده است.

صاحب‌خبر -

ابراهیم رضایی در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه ۲۸ مردادماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار کرد: از عاشورای ۶۶ تا عاشورای سال ۸۸ معیار همان فرمایش امام راحل است که فرمودند میزان حال فعلی افراد است.

وی بیان کرد: امروز ۲۸ مرداد، سالروز کودتای آمریکا است اما کودتای آمریکا منحصر به سال ۳۲ نشد و بارها کودتای نظامی و غیرنظامی شکست خورده داشته است و درود بر مقام معظم رهبری که نگذاشتند کودتاچیان در سال ۸۸ به هدف و مقصود خود برسند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سوال بنده از هیأت رئیسه مجلس آن است که چرا اجازه دادید صلاحیت فردی در مجلس بررسی شود که از اساس مجلس و مردم سالاری دینی را قبول ندارد و اعتقادی به مبانی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

رضایی متذکر شد: ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته است که همه ۲۹۰ نماینده مجلس دوازدهم با مهندسی انتخابات وارد مجلس شده‌اند و ما چگونه می‌خواهیم صلاحیت فردی را بررسی کنیم که نمایندگان مجلس را قبول ندارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بحث ما چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب و این دوگانه‌ها نیست؛ محمدرضا عارف هم یک چهره اصلاح طلب است و مگر ما با وی مشکل داریم؟ بحث ما اصولگرا و اصلاح طلب نیست اما عده‌ای در سال ۸۸ کشور را تا لبه پرتگاه بردند و عامل آمریکایی‌ها در کشور شدند و مجلس انقلابی نباید اجازه می‌داد تا صلاحیت ظفرقندی در مجلس بررسی شود.

محمد باقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت:. همه ۱۹ نفری که به عنوان وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم از سوی دولت به مجلس معرفی شده‌اند، صلاحیت آنان در دستگاه‌های ذیربط تأیید شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور درباره وزرای پیشنهادی استعلام گرفته و به وی پاسخ داده شده است و در برخی از موارد هم که لازم بود دو مرتبه خود بنده هم پیگیری کردم./مهر

 

حجم ویدیو: 2.26M | مدت زمان ویدیو: 00:01:06 دانلود ویدیو

برچسب‌ها:

نظر شما