شناسهٔ خبر: 68250640 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سردار شرفی خبر داد؛

ثبت بیش از ۴۸ میلیون تردد خودرویی در محورهای منتهی به مرزها

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: تلاش‌های بی‌وقفه دست‌اندرکاران این حوزه موجب شده تا بیش از ۴۸ میلیون تردد وسیله نقلیه از ابتدای ماه صفر تاکنون در مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی ثبت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد شرفی فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: امسال شاهد برگزاری منظم‌ترین و قانونمندترین مراسم اربعین سالار شهیدان در تمامی پایانه‌های مرزی هستیم. تلاش‌های بی‌وقفه دست‌اندرکاران این حوزه موجب شده تا بیش از ۴۸ میلیون تردد وسیله نقلیه از ابتدای ماه صفر تاکنون در مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی ثبت شود.

وی افزود: نزدیک به ۳ میلیون نفر از زائران در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و بیش از ۲.۵ میلیون نفر از آنان موفق به عبور از مرز و خروج از کشور شده‌اند. در این میان، نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر از زائرین نیز به کشور بازگشته‌اند.

سردار شرفی گفت: زائران با رضایت کامل و بدون وقفه توانسته‌اند این مسیر را طی کنند. این مهم به لطف مدیریت نقاط ضعف گذشته در حوزه زیرساخت‌های جاده‌ای و توسعه تونل‌ها و همچنین اجرای سامانه سجاد محقق شده است. این سامانه به عنوان پنجره واحد بین دو کشور، شرایطی را فراهم کرده که زائران در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون تکرار فرآیندهای شناسایی در طرف عراق از مرز عبور کنند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا بیان کرد: وضعیت ترافیکی امسال نیز بسیار مطلوب بوده و برخلاف سال‌های گذشته، گره‌های ترافیکی چند کیلومتری مشاهده نشده است. با این شرایط، پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد راهپیمایی بی‌نظیری باشیم.

نظر شما