شناسهٔ خبر: 68245753 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

راهنمای تخصصی گرفتن ویزای کانادا

اگر شما نیز در اندیشه سفر به کانادا یا مهاجرت به کانادا هستید و به دنبال اطلاعات دقیق‌تری درباره انواع ویزاهای این کشور، شرایط و مدارک مورد نیاز، مراحل اخذ ویزا و دیگر اطلاعات مفید در این حوزه هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را مطالعه کنید.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

ویزای اقامت دائم

ویزای اقامت دائم کانادا به متقاضیانی اعطا می‌شود که قصد دارند به طور دائمی در این کشور زندگی کنند. با دریافت این ویزا، شما قادر خواهید بود به هر یک از استان‌های کانادا مهاجرت کرده و در آنجا به فعالیت‌های زندگی، کار و تحصیل بپردازید. 

 

شرایط دریافت ویزای کانادا

به طور کلی، برای ورود و مهاجرت به کانادا انواع مختلفی از ویزاها وجود دارد که هر یک به منظور خاصی صادر می‌شوند. برای اینکه بتوانید ویزای کانادا را دریافت کنید، یکی از اصول مهم این است که باید شرایط لازم برای نوع خاص ویزای خود را داشته باشید.

 

شرایط اختصاصی اخذ ویزای کانادا

در ادامه، به تعدادی از انواع ویزاهای کانادا و برخی از شرایط ویژه مربوط به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

نوع ویزا

شرایط اختصاصی مورد نیاز

ویزای فدرال اسکیل ورکر

برای واجد شرایط بودن در سیستم طبقه‌بندی مشاغل کانادا، باید سابقه کاری در مشاغلی داشته باشید که در دسته‌بندی ناک شغلی با TEER 0, 1, 2, 3 قرار می‌گیرند. این سابقه کاری باید حداقل یک سال (۱۵۶۰ ساعت) باشد که طی ۱۲ ماه به دست آمده باشد. همچنین، باید در آزمون آیلتس جنرال در هر چهار مهارت زبانی حداقل نمره ۶ یا معادل آن در زبان فرانسه را کسب کرده باشید. علاوه بر این، باید حداقل امتیاز CRS را نیز به دست آورید.

ویزای استارتاپ کانادا

برای واجد شرایط بودن، باید در آزمون آیلتس جنرال حداقل نمره ۵ را کسب کرده باشید. همچنین، نیاز است که نامه حمایتی از سازمان‌های معتبر و مورد تأیید کانادا دریافت کنید. علاوه بر این، باید یک ایده نوآورانه و مبتنی بر تکنولوژی داشته باشید.

ویزای کارآفرینی استانی

برای واجد شرایط بودن، باید حداقل دو سال سابقه مالکیت یا مدیریت ارشد یک کسب و کار را داشته باشید. همچنین، باید دارایی خالصی داشته باشید که مقدار آن بسته به استان‌های مختلف متفاوت است. علاوه بر این، نیاز است که مبلغی را برای سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید که این مبلغ نیز برای هر استان متفاوت است. انجام سفر اکتشافی نیز برای برخی از استان‌ها الزامی است.

ویزای تحصیلی کانادا

برای واجد شرایط بودن، باید از یکی از موسسات آموزش عالی کانادا که دارای شماره DLI است، پذیرش بگیرید. همچنین، باید تمکن مالی کافی برای پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی به مدت یک سال را داشته باشید. علاوه بر این، باید وابستگی کافی به کشور مبدا خود را نشان دهید.

ویزای کاری

برای واجد شرایط بودن، باید یک پیشنهاد شغلی (جاب آفر) از یک کارفرمای کانادایی دریافت کنید. همچنین، نیاز است که از وزارت کار کانادا یک ارزیابی مثبت تأثیر بازار کار (LMIA) بگیرید.

ویزای توریستی

برای واجد شرایط بودن، باید سابقه سفر خوبی داشته باشید. همچنین، نیاز است که یک دعوت‌نامه از کانادا دریافت کنید.

 

مدارک لازم برای درخواست ویزای کانادا

برای اقدام به دریافت هر یک از انواع ویزاهای کانادا ( ویزای کاری کانادا، ویزای کار موقت کانادا و ...)، ضروری است که مدارک مربوط به آن برنامه خاص را تهیه کنید. برخی از مدارک به صورت عمومی برای تمامی ویزاها الزامی هستند، در حالی که برخی دیگر تنها به نوع خاصی از ویزا مربوط می‌شوند.

14

مدارک اختصاصی ویزای کانادا

نوع ویزا

شرایط اختصاصی مورد نیاز

ویزای فدرال اسکیل ورکر

برای واجد شرایط بودن، باید مدرک زبان داشته باشید. همچنین، نیاز است که مدرک مربوط به معادل‌سازی مدرک تحصیلی خود را از یکی از سازمان‌های ارزشیابی مدارک در کانادا دریافت کنید. داشتن پیشنهاد شغلی (جاب آفر) الزامی نیست، اما داشتن آن می‌تواند امتیاز CRS شما را افزایش دهد.

ویزای استارتاپ کانادا

برای واجد شرایط بودن، باید مدرک زبان داشته باشید. همچنین، نیاز است که نامه حمایتی از سازمان‌های حامی دریافت کنید.

ویزای کارآفرینی استانی

برای واجد شرایط بودن، باید یک دعوتنامه از طرف دولت استانی دریافت کنید. همچنین، نیاز است که نامه حمایتی از طرف دولت استانی داشته باشید. علاوه بر این، باید یک بیزینس پلن یا طرح تجاری ارائه دهید.

ویزای تحصیلی کانادا

برای واجد شرایط بودن، باید نامه پذیرش (Letter of Acceptance) داشته باشید. همچنین، در صورت وجود، باید رسید پرداخت دپازیت را ارائه دهید. علاوه بر این، اگر نامه فاند تحصیلی دارید، باید آن را نیز ارائه کنید.

ویزای کاری

برای واجد شرایط بودن، باید یک نامه جاب آفر از کارفرما دریافت کنید. همچنین، نیاز است که یک قرارداد امضا شده بین شما و کارفرما وجود داشته باشد. علاوه بر این، باید نامه تایید LMIA را نیز داشته باشید.

ویزای توریستی

برای واجد شرایط بودن، باید یک دعوتنامه از سمت بستگان یا دوستان خود دریافت کنید. همچنین، نیاز است که مدارک شغلی و مالی دعوت‌کننده را ارائه دهید. علاوه بر این، باید بیمه پزشکی برای پوشش مشکلات احتمالی داشته باشید.

 

راهنمای دریافت ویزای کانادا

۱. ارزیابی شرایط خود برای انواع ویزاهای کانادا

 بررسی شرایط فردی، جوانب مختلفی از جمله سن، نمره زبان، سطح تحصیلات و وضعیت مالی از طریق سایت ثبت نام و مقایسه با الزامات هر یک از ویزاهای کانادا 

15

۲. انتخاب برنامه مهاجرتی مناسب

پس از ارزیابی شرایط خود و بررسی انواع مختلف برنامه‌ها و ویزاهای کانادا، وقت آن است که بهترین برنامه مهاجرتی را با توجه به وضعیت فعلی خود انتخاب کنید.

۳. آماده‌سازی مدارک مورد نیاز

در مرحله بعد، پس از انتخاب نوع ویزا، فهرستی از مدارک مورد نیاز برای آن برنامه تهیه کنید و از تمامی مدارک به صورت دیجیتال اسکن بگیرید.

۴. ورود به وب‌سایت اداره مهاجرت کانادا و انتخاب نوع ویزا

در این مرحله، شما باید یکی از انواع ویزاها و برنامه‌های مهاجرتی کانادا را انتخاب کنید. این‌ها شامل ویزای کار (Work)، ویزای بازدیدکننده (Visitor)، ویزای تحصیلی (Study) و انواع برنامه‌های مهاجرتی (Immigrant) می‌شوند. پس از انتخاب، بر روی گزینهٔ مربوطه کلیک کنید.

۵. ساخت اکانت و بارگذاری مدارک و فرم‌های لازم

پس از انتخاب نوع ویزا، باید اطلاعات شخصی خود را در بخش مربوط به ایجاد اکانت وارد کرده و به سوالات موجود در اپلیکیشن پاسخ دهید. سپس مدارک و فرم‌های نیاز را در بخش‌های مشخص شده بارگذاری کنید.

۶. پرداخت هزینه اپلیکیشن و انگشت‌نگاری

در صورتی که قبلاً انگشت‌ نگاری کانادا را انجام نداده‌اید، در این مرحله پس از بارگذاری مدارک، باید هزینه‌های مربوط به اپلیکیشن و انگشت‌نگاری را پردازش کنید. توجه داشته باشید که برای پرداخت این هزینه‌ها به کارت اعتباری نیاز خواهید داشت.

۷. رزرو وقت انگشت‌نگاری از مراکز زیر نظر سفارت کانادا (VAC)

پس از ارسال اپلیکیشن، نامه بیومتریک به شما ارسال خواهد شد. برای تعیین وقت انگشت‌نگاری، به وب‌سایت VFS Global مراجعه کنید و با استفاده از اطلاعات موجود در نامه، وقت بگیرید و در تاریخ و مکان مشخص شده، مراحل بیومتریک خود را انجام دهید.

۸. ارسال پاسپورت برای درج لیبل ویزا

پس از تأیید ویزای شما، اداره مهاجرت کانادا از شما خواهد خواست که پاسپورت خود را برای قرار دادن لیبل ویزا به دفاتر سفارت کانادا در کشورهای همسایه ایران ارسال کنید. سپس می‌توانید پروسه پیکاپ ویزای خود را انجام دهید.

 

خدمات ایرانیکا در اخذ ویزای کانادا

شرکت مهاجرتی ایرانیکا به عنوان بهترین آژانس هواپیمایی با سال‌ها تجربه عملی و با در اختیار داشتن بالغ بر هزاران پرونده موفق در زمینه دریافت انواع ویزاهای کانادا در خدمت شماست.

 

برچسب‌ها:

نظر شما