شناسهٔ خبر: 68243138 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

آغاز به‌کار نمایشگاه صنایع‌دستی چرداول ایلام ویژه اربعین

معصومه علیمحمدی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از آغاز فعالیت نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی شهرستان چرداول در مسیر بازگشت زائران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش میراث‌آریا، فرزاد شریفی گفت: از روز گذشته ۲۷ مردادماه نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی ویژه اربعین و در مسیر بازگشت زائران در شهرستان چرداول آغاز بکار کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: در این نمایشگاه تعداد ۱۲صنعتگر فعال در حوزه صنایع‌دستی به معرفی و عرضه محصولات خود را در قالب ۱۰ غرفه و در رشته‌های مختلف از جمله گلیم‌بافی، سفال کاری، میناکاری، معرق چوب، عروسک‌بافی سنتی، حصیربافی زائران می‌پردازند.

شریفی تصریح کرد: طی سال‌های  گذشته هم شاهد برپایی چنین نمایشگاه‌هایی در ایام اربعین در استان و شهرستان‌ها بوده‌ایم که باتوجه به اینکه تجربه موفقی بود، امسال هم با درخواست هنرمندان صنایع‌دستی تعداد غرفه‌ها را افزایش دادیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه این نمایشگاه در ورودی شهرستان چرداول شهر شباب در جنب امامزاده جعفر(ع) دایر شده، ادامه داد: این غرفه‌ها تا پایان اربعین در کنار موکب شهرستان چرداول  فعال خواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما