شناسهٔ خبر: 68243093 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

نخست‌وزیر جدید تایلند رسماً منصوب شد

پادشاه تایلند ما‌ها واجیرالانگکورن امروز (یکشنبه) طی حکمی، پائتونگ‌تارن شیناواترا را به عنوان نخست‌وزیر جدید تایلند تأیید کرد. دو روز پیش، پارلمان تایلند، دختر «تاکسین شیناواترا» نخست‌وزیر پیشین تایلند را بعنوان نخست‌وزیر جدید این کشور معرفی کرده بود و هم‌اکنون با صدور حکم پادشاه تایلند، راه برای تشکیل کابینه در هفته‌های پیش رو هموار می‌شود.

صاحب‌خبر -

پادشاه تایلند طی حکمی، دختر نخست‌وزیر پیشین این کشور را بعنوان نخست‌وزیر جدید تایلند مورد تأیید قرار داد.

به گزارش فارس، پادشاه تایلند ماها واجیرالانگکورن امروز (یکشنبه) طی حکمی، پائتونگ‌تارن شیناواترا را به عنوان نخست‌وزیر جدید تایلند تأیید کرد.

بنا بر این گزارش، دو روز پیش، پارلمان تایلند، دختر «تاکسین شیناواترا» نخست‌وزیر پیشین تایلند را بعنوان نخست‌وزیر جدید این کشور معرفی کرده بود و هم‌اکنون با صدور حکم پادشاه تایلند، راه برای تشکیل کابینه در هفته‌های پیش رو هموار می‌شود. پائتونگ‌تارن که یک لباس رسمی به تن داشت در مراسمی در «بانکوک»، زانو زد و به تصویری از پادشاه تایلند ادای احترام کرد و پس از آن در جریان یک سخنرانی کوتاه، از پادشاه تایلند و نمایندگان مردم این کشور بعنوان تأیید وی بعنوان نخست‌وزیر جدید این کشور آسیایی قدردانی کرد.

وی تصریح کرد که بعنوان نخست‌وزیر جدید تایلند به همراه نمایندگان پارلمان به وظایف خود عمل کرده و «به تمامی عقاید گوش فرامی‌دهم و بنابراین می‌توانیم کشور را به سوی ثبات پیش ببریم». پائتونگ‌تارن ۳۷ ساله، جوان‌ترین نخست‌وزیر تایلند درست چند روز پس از برکناری نخست‌وزیر پیشین این کشور سرتا تاوسین توسط دادگاه قانون اساسی به دلیل نقض فاحش اخلاقیات منصوب شده است.

شیناواترا روز جمعه با کسب ۳۱۹ رأی پارلمانی یا همان دو سوم از آراء پارلمان تایلند بعنوان دومین نخست‌وزیر زن این کشور و سومین نفر از خانواده شیناواترا پس از عمه خود اینگلاک شیناواترا و پدرش تاکسین شیناواترا مورد تأیید قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، پائتونگ‌تارن که هرگز پیش از این در دولت خدمت نکرده است، با چالش‌های متعددی در چندین جبهه روبرو خواهد بود زیرا اقتصاد تایلند با چالش روبرو است و محبوبیت حزب «فیو تای» او رو به کاهش است و هنوز نتوانسته برنامه مهم پول نقد کیف پول دیجیتال خود را به ارزش ۵۰۰ میلیارد بات (۱۴.۴۶ میلیارد دلار) ارائه دهد.

نظر شما