شناسهٔ خبر: 68239364 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نخست‌وزیر عراق: پیش‌بینی می‌شود شمار زائران اربعین به 23 میلیون نفر برسد

صاحب‌خبر -

شفقنا-«محمد شیاع السودانی»، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراقی شامگاه روز گذشته (جمعه) با حضور در اتاق عملیات وزارت کشور از روند اجرای طرح امنیتی مخصوص مراسم اربعین امام حسین و یاران ایشان علیهم السلام اطلاع یافتند.

به گزارش شفقنا به نقل از الفرات، السودانی که ریاست این نشست با حضور فرماندهان مختلف نهادهای امنیتی و نظامی، وزیر کشور و جانشین فرمانده عملیات مشترک را برعهده گرفت و خلاصه‌وار در جریان طرح امنیتی در همه پانزده استانی که شاهد حضور زائران به سمت کربلای معلی هستند، قرار گرفت.

السودانی ضمن تقدیر از تلاش‌های نیروهای امنیتی از روز نخست ماه محرم که تاکنون به شکل فزاینده همراه با افزایش شمار زائران نسبت به سال گذشته ادامه داشته است، گفت: پیش‌بینی می‌شود شمار زائران عراقی و غیرعراقی امسال به 23 میلیون نفر برسد؛ این امر مستلزم دوچندان کردن تلاش‌ها و بازبینی‌های میدانی در همه جزئیات و مسئولیت‌هاست همچنین باید ورود زائران خارجی که روزانه حدود 140 هزار نفر است، روان‌سازی شود.

نخست‌وزیر عراق همچنین ضمن تمجید از تلاش‌های موکب‌داران و شهروندان در خدمات‌رسانی به زائران و همکاری با دستگاه‌های امنیتی و خدماتی، به نهادهای امنیتی و وزارتخانه‌ها دستور داد:

*همه اقدامات لازم برای جلوگیری از حوادث رانندگی و تضمین سلامت زائران انجام شود و برای این کار باید تیم‌های اداره راهنمایی و رانندگی به شکل گسترده در جاده‌ها استقرار یابند.

*ماموریت دستگاه‌های امنیتی بر حفظ امنیت و کنترل اوضاع حوزه استحفاظی خود متمرکز باشد.

*حضور یگان‌های ذخیره در همه مناطق و به حسب تراکم زائران

*کاهش حرکت کاروان‌های مسئولان

*هماهنگی کامل با استانداران و تاکید بر تلاش‎های اداره دفاع مدنی برای جلوگیری از بروز حوادث

*آگاه‌سازی درباره ارزش‌های امام حسین علیه السلام وتشویق به وحدت ملی و احترام به قانون و حفاظت از جامعه دربرابر همه تهدیدات و آسیب‌ها.

متن این خبر در الفرات

نظر شما