شناسهٔ خبر: 68236111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس پایگاه جهانی بازار تبریز:

۲۰ پروژه مرمتی بازار تاریخی تبریز با مشارکت بازاریان اجرا شد

تبریز-رییس پایگاه جهانی بازار تبریز گفت: ۲۰ پروژه بازسازی، سامان‌دهی و مرمت بخش‌های مختلف این بازار با مشارکت خیران و بازاریان اجرا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر زواری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این پروژه‌ها از جمله شامل دالان‌های خونی، حاج علی‌اکبر، سرای حاج حسن کهنه، ابولقاسم ۱ و ۲، عباچی و آقا هفت هستند که توسط خیران و بازاریان بازسازی و مرمت شدند.

وی اظهار کرد: با مشارکت آنان همچنین، تیمچه‌های خرازی‌ها، امیرجنوبی، امیر شمالی، مسجد خلخالی، سرای پرتوی، حاج حسن میانی، حاج هاشم- دوه‌چی، گذر پارچه فروشان، بازار الکچی، انگجی، رهلی بازار، دوه‌چی بازارچاسی و نمای ساختمانی واقع در دباغ‌خانه در بازار تاریخی تبریز بازسازی شدند.

رئیس پایگاه جهانی بازار تبریز با اشاره به اهمیت پایگاه‌های مردمی و بازاریان در روند حفاظت از این مجموعه جهانی، گفت: پروژه‌های بازسازی، سامان دهی و مرمت بخش‌های مختلف این بازار از سوی خیران و بازاریان بازار تاریخی تبریز از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

زواری، ادامه داد: اجرای این پروژه‌ها نمونه‌ای موفق از حضور و مشارکت پایگاه‌های مردمی و خیرین در زمینه مرمت میراث فرهنگی در سطح کشور است و این کار موجب افزایش حس تعلق و روحیه مسؤولیت پذیری جامعه محلی می‌شود.

وی یادآور شد: مشارکت خیران و بازاریان نقش بسزایی در رونق اقتصادی بازار و جذب گردشگران ایفا می‌کند که این موضوع الگویی موفق از تعامل میان بخش‌های دولتی و پایگاه‌های مردمی برای حفاظت از آثار تاریخی محسوب می‌شود.

نظر شما