شناسهٔ خبر: 68234782 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

موافقت ذوالنوری با وزیر پیشنهادی ارتباطات/ جای پای ستار هاشمی در تمامی زمینه ‌های فناوری وجود دارد

اقتصادنیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌توانید عرصه‌ای را در کشور در زمینه آی تی، دولت الکترونیک، ایجاد پلتفرم‌ها، گسترش فضای الکترونیکی و استفاده از فضای مجازی و فضای سایبر و اینترنت به نظر بیارید که آنجا جای پای تاثیرگذاری جناب آقای ستار هاشمی مشهود نباشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس در جریان جلسه علنی امروز در موافقت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فن‌آوری گفت: امروز اینترنت نه تنها جزو لاینفک زندگی همه مردم است بلکه در حقیقت اساس زندگی مردم است. ما داریم دولت الکترونیک را ترویج می‌دهیم. امروز حاکمیت ملی کشورها حاکمیت اقتصادی پولی و بانکی حاکمیت نظامی و امنیتی اجتماعی و سیاسی و فرهنگی متاثر از فضای مجازی و اینترنت است. در آینده نزدیک این مصاف بسیار مهیب‌تر خواهد شد با اجرایی شدن پروژه بسیار گسترده استارلینگ و فعال شدن ده‌ها هزار ماهواره در مدار لئو مدار لئو و ژئو و ماهواره‌های مختلف پژوهشی مخابراتی تجاری جاسوسی در بالای سر ما شرایط بسیار پیچیده ای خواهیم داشت.

خبر مرتبط
نمایندگان موافق و مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات چه گفتند؟

اقتصادنیوز: نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، تلاش برای تکمیل شبکه اطلاعات و بهبود فضای مجازی را از جمله دلایل در حمایت از وی عنوان کردند.

وی ادامه داد: امروز حملات سایبری می‌تواند پدافند غیرعامل ما رت تحت تاثیر قرار بدهد. امروز باید بپذیریم که اقتصاد مردم ما ارتباط ما با دنیا تبادل اطلاعات ما به میزان اقتدار ما در عرصه فضای مجازی بستگی دارد. کسی نمی‌تواند این را انکار کند. امروز ظهور پلتفرم‌ها پیام رسان‌ها و بدافزارها باج‌افزارها نرم‌افزارها می‌تواند همه ابعاد زندگی ما را تحت تاثیر قرار بدهد. چه کسی می‌تواند پرچم مقابله و مبارزه را در این عرصه با جنگ نرم دشمن روایت‌ها در فضای مجازی از حوادث مختلف صیانت از منافع ملی به دست بگیرد که مردم ما بتوانند بهره لازم را از این عرصه و امتیاز که نتیجه قرن‌ها تلاش علمی بشر است تامین کند و خطرات و ناامنی‌ها رو از مردم ما دفع کند.

ذوالنوری عنوان کرد: امروز تشکیل شبکه ملی اینترنت پایه‌ای که در تامین موتور جستجو فضای ابری محتوای لازم پلتفرم‌های لازم و همه نیازمندی‌ها به شکل که هم تهدیدات را دفع کند و هم ارتباط دانشمندان ما پژوهشگران، نخبگان، تجار ما را با دنیا بتواند تامین کند امروز یک نیاز و ضرورت جدی است. خبر دارید دیده‌اید که در همه آشوب‌ها آن چیزی که امنیت تهدید می‌کند استفاده از فضای مجازی توسط دشمن است. ممکن است گزینه‌های متعددی برای این مسئولیت وجود داشته باشند .

نماینده مردم قم تاکید کرد: اینجا من تشکر جدی از جناب آقای دکتر پزشکیان دارم که یک نخبه جوان را سکاندار این کشتی ترقی و تعالی قرار داده است. برادر عزیزم جناب آقای دکتر ستار هاشمی از دو درصد نخبگان برتر دنیا در این عرصه است. شما نمی‌توانید عرصه‌ای را در کشور در زمینه آی تی، دولت الکترونیک، ایجاد پلتفرم‌ها، گسترش فضای الکترونیکی و استفاده از فضای مجازی و فضای سایبر و اینترنت به نظر بیاورید که آنجا جای پای تاثیرگذاری جناب آقای ستار هاشمی مشهود نباشد .عزیزانی هم که به عنوان مخالف صحبت کردند ضمن احترام به فرمایشاتشان نکته جانداری نگفتند که رد مسئولیت ایشان باشد. از ابتدا پیشنهاد وزارت به ایشان تا قطعی شدن این مسئولیت و معرفی به مجلس یک هفته زمان نشده است. ما چه توقعی داریم که یک برنامه منسجم و مدون کاربردی که نیاز به بررسی‌های گسترده دارد در کمیسیون تخصصی مطرح بشود که ملاک رد یا تایید کمیسیون باشد؟ بنابراین با توجه به نخبگی، فرزانگی سو وابق گسترده علمی رشدی که بدون وابسته به هیچ جریان سیاسی اتفاق افتاده است باید به ایشان اعتماد کرد.

نظر شما