شناسهٔ خبر: 68233848 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

سفیر آمریکا در عراق:

بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار را برای همکاری به کُردهای ایزدی اختصاص داده‌ایم

سفیر آمریکا در عراق اعلام کرد کشور وی در مدت کمتر از شش سال بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار به عنوان همکاری به کُردهای ایزدی اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز به نقل از تلویزیون روداو اقلیم کردستان، الینا رومانوسکی سفیر آمریکا در عراق طی اطلاعیه‌ای در شبکه‌ اجتماعس ایکس نوشت: از سال ۲۰۱۸ کشور ایالات متحده آمریکا بالغ بر ۵۰۰ میلیون دلار را برای حمایت از کُردهای ایزدی و  نجات یافته گان از دست داعش هزینه کرده است، این اقدام برای تقویت کثرت گرایی مذهبی و قومی در عراق و تلاشی برای کمک رسانی به این جوامع در جهت بهبود و بازسازی آنهاست.

براساس لینکی که الینا رومانوسکی برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ارائه داده است این کمکها شامل بازسازی زیرساختها، تامین خدمات روانی و اجتماعی، اسناد غیرنظامی، حفاظت و تسهیل در توسعه توانائیها و ظرفیتها، ایجاد فرصتهای شغلی برای کمک به برقراری ثبات و آبادانی مناطق آزاد شده تحت اختیار داعش، می‌باشند.

آمریکا تا کنون ۶۰ طرح زیرساختی را برای شنگال به ارزش ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار اجرا کرده است که احیای مدارس و بیمارستانها و نیروگاههای آبی و مراکز فرهنگی و موارد دیگر را شامل می‌شوند. تعداد ۶۶ طرح از آنها برای تقویت خدمات رسانی عمومی به شنگال بوده است علاوه براین حمایت از ۹۰ مدرسه و ۳۲ مراکز بهداشتی و ادارات آب و فاضلاب، برق و بخش زراعت و سازماندهی اسناد و ارائه خدمان بهداشتی و روانی و اجتماعی شامل این کمکها می‌باشد.

علاوه بر این ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار برای تامین موارد معیشتی و اسکان و ارائه خدمات در زمینه ثبات اجتماعی و بهبود اوضاع ایزدیان و همچنین ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار و ۱۰۵ فعالیت همراه با ۴۷ همکاری مشترک داخلی در شنگال برای مقابله با بحرانهای پیش رو ثبات و  ادغام اجتماعی اختصاص داده است.

تنها در سال جاری میلادی آمریکا ۱۱۴ میلیون دلار را برای صدها هزار عراقی آواره و بی پناه هزینه کرده است.

در لینک مذکور در خصوص اعزام دانش‌آموزان ایزدی برای شرکت در برنامه‌های فرهنگی و آموزشی و کسب آگاهی و تامین بودجه برای رونمایی از بنای یادبود نسل کشی ایزدیان اطلاعاتی ارائه شده است.

علاوه بر این آمریکا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار را برای احیای معبد «لالش» در شیخان هزینه کرده است.

نظر شما