شناسهٔ خبر: 68233369 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

استعفای حسن رنگرز مورد قبول قرار گرفت؟

ایرنا : مربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص استعفای حسن رنگرز از تیم ملی کشتی فرنگی گفت: هیچ صحبتی تاکنون در این رابطه نشده و ضمن آنکه مربیگری سختی‌های خاص خودش را دارد اما با روحیه‌ای که از رنگرز سراغ دارم او قوی‌تر از این حرف‌هاست و جا نخواهد زد و صد درصد در تیم ملی خواهند ماند.

صاحب‌خبر -

طالب نعمت‌پور با اشاره به عملکرد موفق تیم ملی کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: خدا را شکر همه خواست خدا و یک کار جمعی و تیمی بود و منحصر به فرد نمی‌شود. در این راه مربیان سازنده خیلی زحمت کشیدند و فدراسیون نیز با تمام وجود پشتیبانی کرد و از لحاظ امکانات و تدارکات شرایط را برای تیم ملی فراهم کرد. کادر فنی از حسن رنگرز، حسن حسین‌زاده، فرزاد ایمانعلی‌زاده، مجید رمضانی، دکتر اباذر حبیبی‌نیا (پزشک تغذیه)، دکتر خسرو حمزه (روانشناس)، جمال حق‌پناه (ماساژور) و سایر نفرات همگی دست به دست هم دادند تا این موفقیت بزرگ بدست آمد.

وی افزود: از سوی دیگر هم حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نیز در کنار تیم ملی بودند و کادر فنی و ملی‌پوشان با تمام وجودشان کار کردند تا نمایندگان کشورمان در پاریس در بهترین شرایط خودشان بودند و توانستند به این موفقیت مهم دست یابند و سرود کشورمان در المپیک به اهتزاز درآید و دل مردم کشورمان هم شاد شود.

دارنده مدال طلای پیکارهای کشتی فرنگی سال ۲۰۱۳ جهان در بوداپست مجارستان در خصوص عملکرد بهتر کشتی فرنگی نسبت به کشتی آزاد نیز توضیح داد: در هر صورت این موفقیت مجموع تلاش فدراسیون کشتی بوده و ۸ مدالی که کشتی گرفت را از هم جدا نمی‌کنیم. کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد هم تلاش خود را انجام داد و تا آخرین لحظه در کنار بچه‌ها بودند البته اتفاقاتی افتاد که برای جامعه کشتی تلخ بود اما دلیلی نمی‌شود که کادر فنی تلاش و زحمت نکشیده باشند و کسب ۸ مدال از المپیک نتیجه تلاش خانواده کشتی است و از یکدیگر جدا نمی‌کنیم.

نعمت‌پور در خصوص برخی صحبت‌ها مبنی بر استعفا حسن رنگرز از تیم ملی گفت: هیچ صحبتی تاکنون در این رابطه نشده است. رنگرز از مربیانی است که توانایی و پشتکار زیادی دارد. به هر حال کار مربیگری سختی‌های خاص خودش را دارد اما با روحیه‌ای که از رنگرز سراغ دارم او قوی‌تر از این حرف‌هاست و جا نخواهد زد و صد درصد در تیم ملی خواهند ماند.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: برخی ملی‌پوشان هم تلاش کردند اما دستشان از مدال کوتاه ماند (مهدی محسن‌نژاد و امین کاویانی‌نژاد) که آنها هم شبانه‌روز تلاش کردند و باید تلاش و کوشش آنان را ارج نهیم و ضمن آنکه قدردان بچه‌هایی که مدال آوردند نیز هستیم.

نعمت‌پور در خصوص ارزیابی‌اش از عملکرد ملی‌پوشان کشتی فرنگی در پاریس گفت: المپیک میدانی است که به شدت تحت پوشش رسانه‌ها است به همین دلیل استرس و فشار در ورزشکاران زیاد می‌شود و کارایی آنان پایین می‌آید خدا را شکر ملی‌پوشان با شرایط روحی خوبی در المپیک حضور یافتند و توانستند از این لحاظ خودشان را به خوبی مدیریت کنند. دو ملی‌پوشی که طلا گرفتند در پاریس در بهترین شرایط خودشان بودند و ضمن آنکه امین میرزازاده و علیرضا مهمدی نیز در چنین شرایطی بودند و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم اعجوبه‌ای به نام لوپز حضور داشتند که شاید هر یک سال سال یکبار هم تکرار نشود و مانع از کسب مدال طلای امین میرزازاده شد.

نظر شما