شناسهٔ خبر: 68232037 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

روزنامه دولت: پزشکیان گام اول برای شکل‌گیری همدلی در کشور را برداشت حالا نوبت مجلس است با رای اعتماد گام دوم را بردارد

روزنامه دولتی ایران تاکید کرد که پزشکیان گام اول برای شکل‌گیری همدلی در کشور را برداشت حالا نوبت مجلس است با رای اعتماد گام دوم را بردارد.

صاحب‌خبر -
روزنامه دولت: پزشکیان گام اول برای شکل‌گیری همدلی در کشور را برداشت؛ حالا نوبت مجلس است با رای اعتماد گام دوم را بردارد
کد خبر: 671426
|
۱۴۰۳/۰۵/۲۷ ۱۵:۰۰:۰۰

روزنامه دولتی ایران تاکید کرد که پزشکیان گام اول برای شکل‌گیری همدلی در کشور را برداشت حالا نوبت مجلس است با رای اعتماد گام دوم را بردارد.

به گزارش ایران، کابینه پیشنهادی مسعود پزشکیان یک کابینه توافق‌ساز است زیرا 19 وزیر پیشنهادی نمادی از کلیت سیاسی و مدیریتی موجود در کشور است. وزرای پیشنهادی گرایش‌های سیاسی و رویکردهای مدیریتی متفاوت را در چهارچوب جمهوری اسلامی ایران نمایندگی می‌کنند. از همین رو است که می‌توان این فهرست را به معنای تحقق رویکرد کلی پزشکیان دانست؛ رویکردی مبتنی بر وفاق ملی. حتی منتقدان کابینه نیز به این واقعیت اذعان دارند. زیرا این منتقدان شاید نسبت به حضور یک فرد در کابینه یا توانایی مدیریتی یک وزیر پیشنهادی سؤال و پرسشی داشته باشند. اما نمی‌توانند این واقعیت را که کابینه پیشنهادی در کنار همه ویژگی‌هایش، کابینه‌ای مبتنی بر «وفاق ملی» است، ایرادی وارد کنند.

این روزنامه افزوده است:‌ پزشکیان با انتخاب این همکاران از سلایق سیاسی و مدیریتی مختلف، گام اول را برای توافق‌سازی و شکل‌گیری نوعی وفاق و همدلی در کشور برداشته است. اکنون این مجلس شورای اسلامی است که با رأی اعتماد خود به این وزرای پیشنهادی، باید گام دوم را بردارد. گام دوم نه تنها تعیین کننده‌تر است، بلکه مسیر حفظ و تداوم همدلی و وفاق در کشور را نیز تضمین می‌کند.

نظر شما