شناسهٔ خبر: 68230816 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

محرم شهر و سرزمين تمدن‌ها رويدادهاي مذهبي - فرهنگي پايتخت

صاحب‌خبر -
محرم شهر و سرزمين تمدن‌ها رويدادهاي مذهبي - فرهنگي پايتخت
خبرگزاری آریا - رویدادهای مذهبی - فرهنگی «محرم شهر یا تکیه ملت و سرزمین تمدن‌ها» با همت شهرداری پایتخت در دهه سوم محرم و دهه اول صفر با هدف ایجاد شور و شعور حسینی در جامعه در 2 نقطه شهر برگزار شد که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری آریا، یکی از پر بازدیدترین اقدامات فرهنگی این دوره مدیریت شهری ششم بی‌شک «محرم شهر» است که چند سالی است که جای خود را میان مردم باز کرده است، تکیه‌ها همیشه جزیی جدایی‌ ناپذیر از عزاداری قدیم در شهرهای کشور به خصوص تهران بودند که امسال شهرداری تهران تکیه بزرگی در ورزشگاه شهید شیرودی برپا کرده بود.
خبرگزاری آریا

امسال و در واپسین روزهای ایام عزاداری حسینی، این بار یک تکیه با رویکرد هنری و اجراهای آیینی در پایتخت برای زنده نگه داشتن عزاداری آیینی سنت قدیمی تحت عنوان سوگواره «تکیه ملت» از 17 تا 26 مرداد برگزار شد که از مهمترین برنامه‌های آن می‌توان به اجرای کنسرت ارکستر سمفونیک با خوانندگی سالار عقیلی خواننده مطرح کشورمان و همچنین مداحی محسن عراقی اشاره کرد.
از جمله ابتکارات جالب توجه دیگر این برنامه، میانداری نوجوانان در تکیه ملت بود که در قالب رقابت هنری و آیینی برگزار شد و داوران سرشناسی به قضاوت آنها نشستند.
این رویداد فرهنگی با برگزاری آیین بدرقه زائرین اربعین حسینی به کار خود پایان داد.
خبرگزاری آریا
" alt="خبرگزاری آریا" width="100%" />

نظر شما