شناسهٔ خبر: 68229780 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت وگو با مهر عنوان شد؛

محیط زیست چهارمحال و بختیاری در مدار توسعه

شهرکرد- مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت های متنوع و متعدد این اداره برای توسعه و رسیدن به جایگاه مطلوب، از احیای تالاب دهنو پس از ۲۰ سال خشکیدگی در همین راستاخبر داد.

صاحب‌خبر -

سعید یوسف پور در گفت وگو با خبرنگار مهر، در خصوص مهم‌ترین اقدامات در حوزه محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری از سال ۱۴۰۱ تاکنون اظهار کرد: اولین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست در استان در سال جاری برگزار شد.

مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: کسب رتبه برتر توسط اداره کل محیط زیست این استان در بیست و ششمین جشنواره شهید رجایی در سال ۱۴۰۲ یکی از اقدامات مهم این سازمان به شمار می‌رود.

یوسف پور ادامه داد: اداره کل محیط زیست این استان توانسته رتبه برتر در دو سال پیاپی ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در حوزه معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست در کشور در تمام ادارات مرتبط با این حوزه بخش حفاظت و مدیریت حیات وحش، موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی، اداره حفاظت و احیای تالاب‌ها اداره زیستگاه و امور مناطق را کسب کند.

کسب رتبه برتر موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی استان

وی خاطر نشان کرد: کسب رتبه استان برتر از دید معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان و کسب رتبه برتر موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی استان در بین تمام موزه‌های کشور در سال ۱۴۰۲ از دیگر اقدامات شاخص این اداره کل به شمار می‌رود.

یوسف پور افزود: این اداره کل دو رتبه برتر موزه استان در اولین سنجش ارزیابی شورای بین المللی موزه‌ها (ایکوم) در سال ۱۴۰۳ را توانسته کسب کند همچنین به عنوان برترین اداره کل در حوزه پژوهش و فناوری اطلاعات در سال ۱۴۰۲ از سوی سازمان محیط زیست کشور انتخاب و معرفی شده است.

وی عنوان کرد: رتبه دوم برنامه‌های آگاهی رسانی و آموزش رسمی کشور و همچنین رتبه دوم برنامه‌های مشارکت محور در سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۱۴۰۲ را توانسته‌ایم از آن خود کنیم.

وی عنوان کرد: یک خانه محیط زیست استان به عنوان خانه محیط زیست برتر در همایش ملی کشوری خانه‌های محیط زیست انتخاب و معرفی شده است.

یوسف پور با اشاره به اینکه نشست تخصصی معاونان محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی کشور در استان در سال ۱۴۰۲ برگزار شد بیان داشت: در این نشست از تجربیات ارزشمند مسئولان و کارشناسان استان در زمینه محیط زیست طبیعی برای بهبود وضعیت محیط زیست کشور بهره گیری شد.

احیای تالاب دهنو پس از ۲۰ سال خشکیدگی

وی یادآور شد: یکی از اقدامات بسیار ارزشمند محیط زیست استان احیای تالاب دهنو پس از ۲۰ سال خشکیدگی بوده است.

یوسف پور تشریح کرد: ارتقای سطح حفاظتی مناطق استان از ۱۱.۷ درصد به ۱۵ درصد، احداث تجهیز و تکمیل مرکز درمان و بازپروری حیات وحش استان و تعمیر اساسی و پایه‌ای و بازسازی موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی استان از سال ۱۴۰۱ را می‌توان از اقدامات شاخص این اداره کل نام برد.

وی عنوان کرد: اجرای موفق طرح پرچمداری با عنوان دانش بومی سنتی محیط زیست در سطح ملی شامل برگزاری استارت آپ با ۵۳ ایده نوآورانه، یک جشنواره با ۱۷۴۵ اثر هنری و یک همایش علمی با ۲۴۰ مقاله از افتخارات ما در محیط طی دو سال گذشته بوده است.

یوسف پور در پایان با اشاره به اینکه مسیر حفاظت از محیط زیست سخت و ناهموار است از رئیس جمهور و همه آحاد مردم درخواست کرد که یاریگر و پشتیبانی محیط زیست و حفاظتگران محیط زیست باشند.

نظر شما