شناسهٔ خبر: 68228698 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رويداد کودکانه «من امام حسين(ع) را دوست دارم» در باغ کتاب تهران برگزار شد

صاحب‌خبر -
رويداد کودکانه «من امام حسين(ع) را دوست دارم» در باغ کتاب تهران برگزار شد
خبرگزاری آریا - رویداد «من امام حسین(ع) را دوست دارم» با هدف معرفی شخصیت سید و سالار شهیدان در باغ کتاب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، رویداد «من امام حسین(ع) را دوست دارم» با شعار «اینجا شمعی روشن است برای ارتباط با امام مهربانی‌ها» کارگاه هنر در بخش‌های مختلف برگزار شد. 
در این نشست کودکان 3 تا 9 ساله با بیانی کودکانه با امام حسین (ع) و نمادهای واقعه کربلا آشنا آشنا شدند.
این رویداد در 3 بخش کودکانه شامل نقاشی با موضوع امام حسین (ع)، عروسک‌سازی با استفاده از نمادهای واقعه کربلا و ساخت پرچم و یک کارگاه برای گفت‌وگو با والدین با موضوع «آشنایی والدین با تحول روانی معنوی کودکان» برگزار شد. 
صدیقه عاشوری روان‌شناس و عضو انجمن کودک و رسانه درباره هدف از برگزاری این برنامه گفت: قرار است در باغ کتاب سلسله نشست‌هایی با محوریت آشنایی با شخصیت‌های بزرگ تاریخ در باغ کتاب برگزار کنیم. 
وی افزود: هدف از برگزاری این برنامه‌ها این است که کودکان با شخصیت‌های بزرگ جهانی و کشور خود آشنا شوند. در این برنامه به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی تصمیم گرفتیم که کودکان را با شخصیت امام حسین (ع) آشنا کنیم. 
این روانشناس ادامه داد: یکی از اهداف ما در این رویداد این بود که قهرمانان دیگری به جز شخصیت‌های کارتونی که کودکان می‌شناسند به آن‌ها معرفی کنیم و به کودکان بگوییم که قهرمانان دیگری نیز وجود دارد.
صدیقه عاشوری درباره «آشنایی والدین با تحول روانی معنوی کودکان» برای والدین گفت: در این کارگاه والدین با چگونگی ایجاد تحول روانی و معنوی درکودکان آشنا شوند. در این بخش تلاش کردیم به والدین بگوییم که چگونه ذهن کودکان را با مفاهیمی پیچیده مانند «غیب» و «ناپایداری جهان» آشنا کنند و بازی‌های مرتبط با این مفاهیم را به والدین معرفی کردیم.
انتهای پیام/

نظر شما