شناسهٔ خبر: 68228408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

حضرت زینب(س) مقتدرانه مقابل یزید ایستاد

مشهد- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حضرت زینب(س) تنها یک زن بود که با این که از نظر نظامی شکست خورده به نظر می‌رسید ولی نترسید و مقتدر مقابل یزید ایستاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن رحیم پور ازغدی در اختتامیه چهارمین کاروان طرح «حامیم» در اردوگاه ثامن الحجج (ع) مشهد اظهار کرد: هنوز در برخی اذهان، حضرت زینب (س)، مضطر، بلاکش و مورد ترحم است در حالی که بین آن همه رعب و وحشت از یزید به عنوان ابرقدرت زمان و بعد از همه آن مصیبت‌ها، تنها یک زن بود که با این که از نظر نظامی شکست خورده به نظر می‌رسید ولی نترسید و مقتدر مقابل یزید ایستاد و در پاسخ تهدید و تمسخرش گفت هر غلطی می‌خواهی بکن ما شکست نخواهیم خورد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تحریفات عاشورا افزود: وقتی کاروان اسرا وارد کوفه شد با گریه و ترحم مردم مواجه شدند، حضرت زینب فرمود هم می کُشید هم گریه می‌کنید!؟ بعد هم به بچه‌ها تاکید کرد که فرزندان پیامبر (ص) صدقه نمی‌گیرند و هر چه به شما دادند به سمت خودشان پرتاب کنید و این یعنی خاندان پیامبر (ص) عزتمندند و از ترحم بیزارند حال ما بعد از هزار و چهارصد سال چگونه چنین نگاهی به ایشان داریم؟

وی به یکی دیگر از تحریفات پیرامون امام حسین (ع) و عزاداری‌ها اشاره و اضافه کرد: این که فرموده اند اشک ریختن برای مصائب امام حسین (ع) سبب بخشش گناهان می‌شود این برای کسانی است که در خط امام و مقید به عمل صالح هستند اما احیاناً دچار خطا و لغزشی می‌شوند و در این صورت خطایشان با اشک بر امام بخشیده می‌شود نه این که هر کس هر خطایی دلش خواست انجام دهد بعد بیاید در مجلس عزاداری اشک بریزد و بخشیده شود.

ازغدی گفت: بخشش در پی اشک بر امام، برای جلوگیری از یاس و ناامیدی گنهکار است نه مغرور شدن به گناه و تداوم آن و برخی عزاداری سیدالشهدا (ع) را به مکتب توجیه و تشریع گناه تبدیل کرده اند به گونه‌ای که فکر می‌کنند طی سال هرچه خواستند می‌توانند انجام دهند و بعد با افتخار و در حال انجام همان گناهان به مجالس عزاداری بیایند و اشک بریزند تا بخشیده شوند و بعد دوباره همان مسیر را ادامه دهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: برخی فکر می‌کنند کشته شدن یا ضربه خوردن، مطلقاً ضرر است در حالی که منطق حسینی و زینبی این است که هدف، نه خود ما بلکه خداوند و رضای اوست؛ ما مأمور به تکلیف هستیم نه نتیجه و پیروزی از این رو از انجام وظیفه لذت می بریم نه صرفاً برنده شدن، بنابراین حتی اگر ظاهراً هم شکست بخوریم پیروز هستیم.

نظر شما