شناسهٔ خبر: 68228312 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

روایت متفاوت از کابوس رحمان عموزاد در پاریس

کوتارو کیوکا، کشتی‌گیر ژاپنی یکی از پدیده‌های المپیک پاریس بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، تیم کشتی ژاپن در المپیک پاریس با کسب 8 مدال طلا، رکورد تاریخی خود را شکست. یکی از این قهرمانان، کوتارو کیوکا، که در دسته 65 کیلوگرم کشتی آزاد مردان موفق به کسب مدال طلا شد، داستان جذابی را از پشت صحنه موفقیتش فاش کرده است. این کشتی‌گیر زاپنی در مسابقه فینال رحمان عموزاد از ایران را شکست داد. یوتومو فوکادا، خبرنگار و کشتی‌گیر سابق که هم‌کلاس کیوکا بوده، در مصاحبه‌ای از تجربیاتش با این قهرمان سخن می‌گوید.

فوکادا با یادآوری مسابقات انتخابی ژاپن در سال 2022، توضیح داد که چگونه او و کیوکا در یک اردو شرکت کردند. "ما در اردو با هم وقت زیادی را گذراندیم. در مورد شکست دادن ورزشکاران بزرگسال صحبت می‌کردیم، پس از تمرین به سونا می‌رفتیم و حتی با هم برای خرید بستنی به فروشگاه می‌رفتیم."

2069275

فوکادا افزود: "با وجود اینکه کیوکا در مسابقات قوی بود، در تمرینات اغلب شکست می‌خورد، اما نگرش مشتاقانه‌ای داشت. او همیشه از مربیانش مشاوره می‌گرفت و هدفش از تمرین این بود که جایی برای اشتباه کردن باشد."

کیوکا با اعتماد به نفس در مسابقات داخلی و در مقابل رقبای سرسختی مانند تاکوتو اوتوگورو، دارنده مدال طلای المپیک توکیو، شرکت کرد. فوکادا اشاره کرد: "او قبل از آخرین رویداد انتخابی داخلی به من گفت من قطعا برنده خواهم شد. و او به قولش عمل کرد. انرژی زیاد و آموزش‌های ذهنی که اخیراً به آن پرداخته بود، به او کمک کرد تا در هر شرایطی آرام بماند و جواز حضور در المپیک را به دست آورد."

کیوکا در مصاحبه خود تأکید کرد که کشتی تهاجمی برای تماشاگران جذاب است و او می‌خواهد الگوی بچه‌ها باشد. فوکادا نیز به عنوان یک خبرنگار و کشتی‌گیر سابق، از اهمیت این سبک مبارزه گفت و افزود: "امیدوارم بچه‌ها اهمیت قدرت تهاجمی و لذت از تکنیک را یاد بگیرند. کیوکا نه تنها قهرمان است، بلکه دیواری است که برای نسل‌های آینده الهام‌بخش خواهد بود."

2069277

نظر شما